Hotele znowu zaczynają zarabiać

Autor: Rafał Szubstarski
Grupa Hotelowa Orbis zarobiła w pierwszym półroczu 2,2 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie 2009 miała 11,6 mln zł strat. Warimpex przyniósł 3,7 mln euro zysku, a jeszcze w 2009 roku miał 98 mln euro strat. Rośnie obłożenie hoteli, wolniej ceny pokoi.


fot. IBB Andersia Hotel

Spółki hotelarskie notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych ogłosiły wyniki za pierwsze półrocze. I były to wyniki dużo lepsze niż te ogłaszane rok temu. – Pierwsze półrocze 2010 stało pod znakiem lekkiej poprawy i wyraźnej stabilizacji w branży hotelarskiej – stwierdza Franz Jurkowitsch, prezes zarządu Warimpeksu. – Cieszy przede wszystkim wzrost popytu w segmencie podróży służbowych. Dobrze zaczynają rozwijać się także transakcje w ramach imprez konferencyjnych.


Orbis: gości więcej, ceny niższe

Ostrożnym optymistą jest też nowy prezes Orbisu Laurent Picheral. – Nieznaczny wzrost frekwencji w hotelach Grupy Hotelowej Orbis w pierwszym półroczu został wzmocniony dzięki zwiększeniu liczby gości korporacyjnych oraz wzrostowi dynamiki imprez firmowych i konferencji. Popyt na usługi hotelowe powoli rośnie w niektórych dużych miastach, takich jak Warszawa czy Kraków – informuje prezes Orbisu. – Na rynku hotelarskim w Polsce dostrzegalne są sygnały stabilizacji, choć sytuacja w poszczególnych regionach kraju jest zróżnicowana. Prognozy dla rynku warszawskiego, potwierdzone bieżącym poziomem rezerwacji, są zachęcające. Niemniej jednak, nie ma pewności co do tempa i trwałości poprawy popytu na rynkach takich jak Trójmiasto, Kraków, Szczecin lub Wrocław. Obłożenie w obiektach Grupy Hotelowej Orbis, do której należy 61 [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *