W Kołobrzegu odbył się finał VII Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej organizowanej przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy oraz Zespół Szkół Ekonomiczno-Hotelarskich w Kołobrzegu.
W VII edycji etapu okręgowego OWH wzięło udział 400 uczniów z 200 szkół z całej Polski. Z etapu okręgowego, który odbył się równolegle 14 stycznia 2015 r. w dziewięciu okręgach m.in. w Zespole Szkół Hotelarsko - Gastronomicznych Gdyni, do finału zakwalifikowało się 36 uczniów z najlepszymi wynikami.
W dniach 20 - 23 kwietnia 2015 w Zespole Szkół Ekonomiczno-Hotelarskich im. E. Gierczak w Kołobrzegu odbył się Etap Centralny VII Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej, do którego zakwalifikowały się dwie uczennice Technikum Hotelarskiego w Gdyni: Aleksandra Hinz i Justyna Sierakowska. Pierwszy etap zmagań polegał na rozwiązaniu testu teoretycznego (100 pytań z wiedzy hotelarskiej), natomiast drugi - sprawdzał umiejętności praktyczne uczestników w zakresie obsługi gościa - cudzoziemca w recepcji statku pasażerskiego i obsługi konsumenta w restauracji. Po teście teoretycznym Komisja wyłoniła „szczęśliwą 15”, która przystąpiła do serii konkursowych zadań praktycznych. Ostatecznie Komisja wyłoniła troje zwycięzców.
Mistrzem Wiedzy Hotelarskiej została Aleksandra Hinz z Zespołu Szkół Hotelarsko - Gastronomicznych w Gdyni (152,37 punktów; opiekun Katarzyna Thiel- Winkler). Poza atrakcyjnymi nagrodami (m.in. w postaci laptopa, tabletu, aparatu fotograficznego, albumów etc.) zwycięzca otrzymał tytuł Mistrza Wiedzy Hotelarskiej 2015 oraz indeks Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy zapewniający udział w specjalnym programie stypendialnym „Uczelnia Liderów” .
Gratulujemy tym bardziej, że bardzo wiele pytań testowych pochodzi z naszego miesięcznika, a uczestnicy przygotowują się do konkursowych zmagań wnikliwie czytając "Hotelarza". Jak się dowiedzieliśmy tegoroczna laureatka znała ostatnie wydania niemal na pamięć :).
Tegorocznego Mistrza Wiedzy Hotelarskiej do Olimpiady przygotowywały:
Katarzyna Thiel - Winkler - organizacja pracy w hotelarstwie
Ewa Cielemęcka - obsługa konsumenta
Anna Spryszyńska - język angielski zawodowy
Dodaj komentarz