Mentoring – sposób na lepszą kadrę

Autor: Dorota Trojanowska
Wielu hotelarzy boryka się z problemem zapewnienia wystarczającej liczby wykwalifikowanego personelu. A zatrudnienie pracownika to dopiero połowa sukcesu, druga połowa to utrzymanie ciągłości zatrudnienia. Przypadkowy dobór pracowników i wynikająca stąd rotacja kadry mają katastrofalny wpływ na jakość usług. Rozwiązaniem tego problemu może być mentoring. Hotelarstwo przez wielu młodych ludzi jest traktowane jako „poczekalnia” do prawdziwej pracy – jako zajęcie sezonowe, nie wymagające specjalnych umiejętności. Powodów jest kilka. Jednym z najpoważniejszym jest dewaluacja szkolnictwa zawodowego na rzecz „manii magistra”. Młodzi ludzie wybierają przypadkowe kierunki studiów pod presją rodziny, znajomych, z braku pomysłu na swoją przyszłość. Mamy dzięki temu zastępy magistrów marketingu, zarządzania, pedagogiki, czy egzotycznych kierunków jak filozofia przyrody. Dlatego na własną rękę trzeba poszukać sposobów zapewnienia sobie jak najlepszej kadry na jak najdłuższy okres. Jednym z pomysłów na to jest mentoring. Mentor – wcielenie mądrości i doświadczenia Mentor to w „Odysei” Homera mieszkaniec Itaki, stary przyjaciel Odyseusza. Odyseusz odpływając na wojnę trojańską pozostawia pod jego opieką swój dom. Postać Mentora często przybierała Atena, jako wcielenie mądroś [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *