Mercure to druga co do wielkości sieć hoteli w Europie w klasie midscale i jeden z liderów na rynku polskim, który posiada na naszym rynku już ponad 20 obiektów. Portfolio marki w ostatnim czasie umocniło się – od niespełna miesiąca goście mogą wypoczywać w odnowionym Mercure Gdynia Centrum (wcześniej Orbis Centrum), a lada dzień do sieci pod marką Mercure Gdańsk Posejdon dołączy drugi rebrandowany obecnie hotel na wybrzeżu (wcześniej Orbis Posejdon).
Gdynia
Odnowiony Mercure Gdynia Centrum działa już od niespełna miesiąca. Jego oryginalny design opiera się na skojarzeniach z morzem i żaglami. Charakterystyczny brand wall, czyli logo marki Mercure usytuowane w centralnym miejscu hotelowego lobby, nawiązuje do żagli cumującego przy nabrzeżu "Daru Pomorza" nazywanego również "Białą Fregatą". Tam też znajduje się stół służący do przyjmowania gości, który na szklanym blacie ma wytrasowaną różę wiatrów wskazującą strony świata. Pasy na posadzce natomiast mają kojarzyć się z granicą między linią morza a nabrzeżem. Motyw przewodni odzwierciedla się również w designie stolików, które przywodzą na myśl żółte polery cumownicze. Drugim elementem dominującym w wystroju wnętrz hotelu jest rodzima kinematografia i organizowany w Gdyni od 1974 roku Festiwal Filmowy, podczas którego od lat odbywały się tu liczne imprezy towarzyszące. Znajdująca się przy wejściu do hotelu Sala Biznesowa została poświęcona tematyce srebrnego ekranu. Jej wystrój, ze względu na specjalnie zaprojektowane lampy i reflektory oraz zastąpienie zwykłych siedzisk krzesełkami reżyserskimi, sprawia, że mamy wrażenie przebywania na planie filmowym. Dzięki Fundacji Kino Polska na ścianach zawisły oryginalne, archiwalne plakaty "Rapsodii Bałtyku", "Echa" czy "Do widzenia, do jutra", których akcja toczy się nad morzem.
Gdańsk
Drugi rebrandowany obecnie hotel na wybrzeżu, który lada moment dołączy do sieci Mercure, ma oryginalny design zainspirowany motywami związanymi z miastem. W lobby Mercure Gdańsk Posejdon znajdziemy graficzne odwołania do sylwetek zabytkowych gdańskich kamienic o wąskich fasadach zwieńczonych stromymi dachami. Nie mogło tam zabraknąć szczególnego dla miasta symbolu – lwa. Jego rzeźba w kolorach marki Mercure została podarowana przez organizatorów Festiwalu Gdańskich Lwów. Brand wall natomiast zainspirowany jest największym w Europie piecem kaflowym znajdującym się na Dworze Artusa. Poszczególne "kafle" przedstawiają w sposób graficzny sylwetki najważniejszych zabytków miasta. D-odatkowym elementem dekoracyjnym jest fototapeta z bursztynem, który jest drugim motywem przewodnim designu hotelu. Kolorystyka i niektóre elementy wystroju sal przywołują na myśl plażę i morze.
Dodaj komentarz