Średnie ceny w marcu według portalu Hotele.pl

Marzec był kolejnym miesiącem, w którym zaobserwowano największą dynamikę wzrostu liczby rezerwacji w hotelach o standardzie 2*. Porównując rok do roku, w marcu odnotowano wzrost o 33,1% liczby rezerwacji w hotelach 2*, podczas gdy łączna liczba rezerwacji w porównywanym okresie wzrosła o 13,7%. Ta grupa hoteli odnotowała również największy wzrost w lutym, na poziomie 6,8%. Popularność hoteli o tym standardzie widać przede wszystkim wśród klientów firmowych, gdzie w marcu odnotowano wzrost liczby rezerwacji o 41,7%, w porównaniu do tego samego miesiąca rok wcześniej. Średnia cena Średnia cena pokojonocy w marcu wyniosła 216 zł, i była niecałe 6% niższa niż rok wcześniej. Ceny najbardziej spadły w hotelach 1* (-11,68%, do poziomu 145,52 zł) oraz w hotelach 3* (-5,97%, do poziomu 205,24 zł). Wzrost średniej ceny pokojonocy odnotowano jedynie w hotelach 2* (0,81%, do poziomu 184,31 zł). Kategoria obiektu Pomimo rosnącej popularności hoteli 2*, nadal najchętniej są rezerwowane hotele 3*. Ich łączny udział w rezerwacjach dokonanych w marcu wyniósł 44,10%, i był o niecałe 3 p.p. niższy niż w marcu 2014 roku. Udział hoteli 2* w ogólnej liczbie rezerwacji w marcu br. wyniósł 8,73% (wzrost nieco ponad 1 p.p. względem marca 2014). Marzec był kolejnym miesiącem dynamicznego wzrostu liczby rezerwacji we Wrocławiu, zarówno wśród klientów korporacyjnych, jak i indywidualnych. W ujęciu rok do roku we Wrocławiu odnotowano o 33,3% więcej rezerwacji, co pozwoliło temu miastu na umocnienie się na drugim miejscu w rankingu popularności miast. Udział Wrocławia w ogólnej liczbie rezerwacji w marcu wyniósł 8,3%. Liderem niezmiennie jest Warszawa (25,3% rezerwacji). Za Wrocławiem znalazł się Kraków (5,2% rezerwacji). Data rezerwacji Klienci Hotele.pl rezerwowali hotele średnio na 6 dni przed planowanym rozpoczęciem pobytu. W przypadku klientów firmowych były to 4 dni, natomiast klienci indywidualni rezerwowali średnio aż z 16 dniowym wyprzedzeniem. W ich przypadku najkrótszy okres pomiędzy datą rezerwacji a rozpoczęciem pobytu dotyczył obiektów noclegowych nie będących hotelami (hostele, pensjonaty, itp.) (10 dni), natomiast najdłuższy był w przypadku hoteli 1* - aż 22 dni. Z kolei klienci korporacyjni z największym wyprzedzeniem rezerwowali hotele 5* (7 dni), a z najkrótszym - hotele 2* (3 dni).


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *