Strony mobilne czy responsywne, o co w tym chodzi?

Rozwój technologii mobilnych spowodował, że optymalizacja stron internetowych pod ich kątem stała się koniecznością. Poznaj różnice pomiędzy stroną mobilną a responsywną i zdecyduj, która z nich jest w tym momencie najlepsza dla Twojego hotelu. Definicje Strony responsywne, to takie, które w płynny sposób dostosowują się do zmian rozmiarów przeglądarki, a tym samym do rozdzielczości ekranów wszystkich urządzeń – mobilnych i desktopowych. Jednak RWD (Responsive Web Design) to przede wszystkim sposób projektowania stron, który wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników mobilnych, bardzo ułatwia czytanie zawartości stron i nawigację po nich (bez zbędnego powiększania, przewijania i innych zmian). Strony mobilne dedykowane są wyłącznie urządzeniom przenośnym – smartfonom, tabletom itp. Stanowią „lżejsze” wersje witryn internetowych, które zawierają najważniejsze informacje i często minimalistyczną grafikę, a także posiadają odrębny adres – z reguły pojawia się w nim litera „m”. Ten rodzaj stron wyświetla się automatycznie po wykryciu odwiedzin z urządzenia przenośnego. Charakterystyka obu rodzajów stron: - wygląd – strona mobilna jest dodatkową, uproszczoną wersją strony internetowej; strona responsywna natomiast w 100% odpowiada tej uruchamianej na urządzeniach stacjonarnych; - adres www – strona mobilna posiada inny adres niż jej wersja desktopowa; w przypadku projektu responsywnego adres pozostaje dokładnie taki sam; - obsługa urządzeń – RWD obsługuje pełen zakres wielkości i rozdzielczości ekranów od Full HD po smartfony; strona mobilna jest dedykowana konkretnym urządzeniom – smartfonom – w momencie wykrycia zgodności następuje przekierowanie; waga strony i szybkość działania – z reguły strona mobilna jest znacznie lżejsza i ładuje się szybciej od strony responsywnej; warto jednak dodać, że strona responsywna ładuje się niezwłocznie po wpisaniu jej adresu, strona mobilna zaś dopiero po przekierowaniu wywołanym wykryciem smartfona. Co wybrać? Witryny RWD tworzone są z myślą o wszystkich urządzeniach, będąc pewnym kompromisem między bogatą warstwą wizualną a szybkością działania, natomiast strony mobilne są w tym względzie bezkompromisowe – od początku do końca projektowane z myślą o małych ekranach i wysokiej wydajności. Dlatego w przypadku tworzenia strony internetowej od podstaw, warto od razu zainwestować w wersję responsywną i zapewnić optymalne wsparcie wszystkich typów ekranów. Jeżeli jednak posiadamy w miarę nową witrynę, nieprzystosowaną jeszcze do urządzeń mobilnych, dobrym rozwiązaniem będzie strona mobilna. Tekst został opracowany przez ekspertów z firmy Profitroom.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *