Autor: Waldemar Antonowicz
Choć laptopy i desktopy wciąż będą najczęściej wykorzystywanymi urządzeniami, to jednak coraz więcej czasu spędzamy ze smartfonem w ręce – i to o każdej porze dnia i nocy. Mnogość urządzeń i typów ekranów to nie tylko wyzwanie technologiczne (responsive web design), ale także marketingowe. Konta użytkowników np. Google lub Facebook pozwalają na lepsze targetowanie reklam hoteli do konkretnych klientów, niezależnie od tego, z którego urządzenia w danym momencie korzystają.
Gigantyczny wzrost znaczenia kanału mobilnego odnotować można było już rok temu. Wtedy prognoza ruchu na poziomie 30 proc. z kanału mobilnego wydawała się dosyć odważnym założeniem. Jednak już w drugiej połowie 2014 roku penetracja smartfonów była bliska 50 proc. Do tego nadal spadają ceny transmisji danych oraz rośnie szybkość tych połączeń. Tak sprzyjające warunki sprawiły, że na przełomie listopada i grudnia 2014 średni ruch mobilny na obserwowanych przez nas stronach polskich hoteli przekroczył próg 30 proc.
Co oznacza to dla hotelarzy i branży?
Niewątpliwie takie tempo wzrostu ruchu mobilnego wymusiło zmianę technologiczną na witrynach hotelowych. Praktycznie z roku na rok część z nich stała się przestarzała, a ich użyteczność dla ponad 30 proc. internautów znacząco spadła. Powód? Brak optymalizacji pod urządzenia mobilne. Wielu hotelarzy w porę zdało sobie z tego sprawę, decydując się na całościową wymianę technologiczną swoich witryn www (zakupując tzw. responsive web design) lub tymczasowo zamawiając stworzenie tzw. m-sajtów (niezależnych wersji mobilnych serwisu internetowego). Zresztą trend ten dotyczy nie tylko branży hotelarskiej. Już prawie 90 proc. z TOP 100 witryn notowanych w międzynarodowym serwisie rankingowym ALEXA ma wdrożone rozwiązania RWD. Czy te inwestycje się opłaciły? Jak pokazują statystyki Profitroom, tylko niewiele p [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz