Autor: Małgorzata Dankowska, Anna Beneturska
Podatek VAT stanowiący finalne obciążenie dla gościa hotelowego istotnie wpływa na atrakcyjność
cenową oferowanych usług gastronomicznych. Z tego względu m.in. podczas konstruowania oferty restauracji
warto zwrócić szczególną uwagę na konsekwencje podatkowe związane z VAT.
Napoje traktowane są często jedynie jako dodatek do posiłku. Warto przyjrzeć się im uważniej, gdyż diabeł zazwyczaj tkwi w szczegółach. A od tych szczegółów zależeć może wysokość stawki VAT.
Kawa – 22 proc., latte – 7 proc.
Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, dla usług związanych z podawaniem napojów podstawową stawkę VAT, czyli 22 proc., obniża się do 7 proc. Obniżenie stawki nie dotyczy jednak sprzedaży:
Dolanie soku do piwa nie obniży zatem stawki VAT na ten napój, ale już dolanie mlek [...]
Napoje traktowane są często jedynie jako dodatek do posiłku. Warto przyjrzeć się im uważniej, gdyż diabeł zazwyczaj tkwi w szczegółach. A od tych szczegółów zależeć może wysokość stawki VAT.
Kawa – 22 proc., latte – 7 proc.
Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, dla usług związanych z podawaniem napojów podstawową stawkę VAT, czyli 22 proc., obniża się do 7 proc. Obniżenie stawki nie dotyczy jednak sprzedaży:
- napojów alkoholowych o zawartości
alkoholu powyżej 1,2 proc.,
- napojów alkoholowych będących
mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych,
w których zawartość alkoholu
przekracza 0,5 proc.,
- kawy i herbaty (wraz z dodatkami),
- nap. bezalkoholowych gazowanych
- wód mineralnych.
Dolanie soku do piwa nie obniży zatem stawki VAT na ten napój, ale już dolanie mlek [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz