Autor: Adam Pilczuk
Autor jest ekspertem
z zakresu finansowania inwestycji
hotelowych w firmie Money Center
Każda inwestycja hotelowa wymaga pozyskania kapitałów na jej sfinansowanie, a rzadko się zdarza, aby można ją było przeprowadzić jedynie ze środków własnych. Najczęściej uzupełnieniem brakujących środków jest pozyskanie kredytu w banku. Aby go uzyskać, trzeba przedstawić dobrze przygotowany biznesplan.
Jak powinien wyglądać i co powinno się znaleźć w biznesplanie, aby mieć szanse na otrzymanie kredytu? Odpowiadając na to pytanie najprościej można stwierdzić, że dobry biznesplan powinien mieć klasyczny układ i wiarygodne informacje. Należy w nim streścić, kto i o co występuje oraz dlaczego powinien otrzymać finansowanie. Tymczasem często się zdarza, że biznesplany zawierają zbyt dużo zbędnych lub mało ważnych informacji, które i tak są nieprzydatne do podjęcia jakiejkolwiek decyzji ze strony banku, a nie zawierają najistotniejszych informacji dla kredytodawcy.
Podstawy biznesplanu
Najważniejsze to dobrze się przygotować do udanego startu, dlatego warto wiedzieć, gdzie szukać kredytów i czego oczekują banki. Przed przystąpieniem do pisania biznesplanu zapoznajmy się z ogólnymi warunkami w banku, które trzeba spełniać, by uzyskać kredyt na inwestycję hotelową. Dobrą metodą, pozwalającą na wczesną weryfikację i prawidłową koncepcję dokumentu, jest przygotowanie planu do biznesplanu i omówienie go z doradcą kredytowym. W naszym biznesplanie opiszmy dokładnie przedmiot inwestycji, np. budowa, adaptacja czy rozbudowa hotelu, tak aby osoba czytająca ten dokument wiedziała od samego początku, na co dokładnie przeznaczone ma być finansowanie. Co powinno się znaleźć w biznesplanie:
z zakresu finansowania inwestycji
hotelowych w firmie Money Center
Każda inwestycja hotelowa wymaga pozyskania kapitałów na jej sfinansowanie, a rzadko się zdarza, aby można ją było przeprowadzić jedynie ze środków własnych. Najczęściej uzupełnieniem brakujących środków jest pozyskanie kredytu w banku. Aby go uzyskać, trzeba przedstawić dobrze przygotowany biznesplan.
Jak powinien wyglądać i co powinno się znaleźć w biznesplanie, aby mieć szanse na otrzymanie kredytu? Odpowiadając na to pytanie najprościej można stwierdzić, że dobry biznesplan powinien mieć klasyczny układ i wiarygodne informacje. Należy w nim streścić, kto i o co występuje oraz dlaczego powinien otrzymać finansowanie. Tymczasem często się zdarza, że biznesplany zawierają zbyt dużo zbędnych lub mało ważnych informacji, które i tak są nieprzydatne do podjęcia jakiejkolwiek decyzji ze strony banku, a nie zawierają najistotniejszych informacji dla kredytodawcy.
Podstawy biznesplanu
Najważniejsze to dobrze się przygotować do udanego startu, dlatego warto wiedzieć, gdzie szukać kredytów i czego oczekują banki. Przed przystąpieniem do pisania biznesplanu zapoznajmy się z ogólnymi warunkami w banku, które trzeba spełniać, by uzyskać kredyt na inwestycję hotelową. Dobrą metodą, pozwalającą na wczesną weryfikację i prawidłową koncepcję dokumentu, jest przygotowanie planu do biznesplanu i omówienie go z doradcą kredytowym. W naszym biznesplanie opiszmy dokładnie przedmiot inwestycji, np. budowa, adaptacja czy rozbudowa hotelu, tak aby osoba czytająca ten dokument wiedziała od samego początku, na co dokładnie przeznaczone ma być finansowanie. Co powinno się znaleźć w biznesplanie:
- opis przedsięwzięcia,
- charakterystyka nakładów inwestycyjnych i źródła finansowania,
- program kosztów całkowitych,
- przepływy finansow
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz