Autor: Karol Weber
Często zakłada się, że jedyną rolą kierowników liniowych jest nadzór nad zadaniami wykonywanymi przez szeregowych pracowników. Nic bardziej mylnego! Kierownik liniowy stanowi istotne ogniwo struktury każdej organizacji. Bardzo słabe ogniwo – obserwując organizacje hotelowe w Polsce – któremu należy się więcej uwagi ze strony dyrekcji hoteli.
W dużej mierze wpływ na osiągane rezultaty i atmosferę panującą w przedsiębiorstwie ma kadra kierowników liniowych, która pośredniczy między dyrekcją, a pracownikami szeregowymi. To od ich działań zależy, czy decyzje podjęte przez dyrekcję zostaną wdrożone we właściwy sposób. Pytanie, czy dyrektorzy hoteli traktują swoich managerów liniowych jako cenne aktywa, skoro ci realizują cele firmy, czy jak kogoś kogo można łatwo zastąpić.
Sam tytuł kierownika nie wystarczy
Rolę liderów przypisuje się przede wszystkim prezesom i dyrektorom, nie doceniając znaczenia managerów niższego szczebla. A skuteczna kadra liniowa jest niezwykle silnym atutem firmy. Obejmując funkcje team leaderów, kierowników działów, inspektorów pięter managerowie liniowi bezpośrednio kierują zespołami ludzi. Dzięki temu, że określają zadania i rozliczają z ich realizacji, mają silny wpływ na organizację, jakość pracy, a także na poziom motywacji podległych im pracowników. Bardzo często awansują oni z poziomu pracownika szeregowego. Dzięki temu znają doskonale specyfikę pracy osób, którymi zarządzają, wiedzą jakich problemów można się spodziewać i które kwestie w danym dziale wymagają poprawy. Jednak po awansie manager często nie potrafi odnaleźć się w nowej roli, nie radzi sobie z zadaniem kierowania pracą zespołu i nie wie jak budować swój autorytet. Dlatego pomimo wysokich kwalifikacji i bogatego doświadczenia niezbędne są szkolenia. Niestety kierownicy liniowi to personel o najniższym poziomie zaspokojenia potrzeb szkoleniowych. Szkolenia, oprócz rozwinięcia kluczowych umiejętności, mogą wpłynąć również na poziom satysfakcji z miejsca pracy i pozwolą zatrzymać najlepszych w firmie.
Jak podnosić kwalifikacje
Odwołam się do swojego doświadczenia z sieci Four Seasons, gdzie obowiązuje zasada, że każdy potencjalny kandydat do awansu (już pierwszego stopnia) lub świeżo mianowany kierownik liniowy, musi przejść cykl szkoleń przygotowawczych, tzw. Supervisory Development Program. Sesje szkoleniowe dotyczą takich zagadnień jak: rola managera, umiejętności komunikacyjne, przeprowadzanie rozmowy kwalifikacyjnej, umiejętności szkolenia podległych pracowników, prowadzenie efektywnych spotkań dzia [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz