Urządzamy ogródek restauracyjny

Autor: Krzysztof Olszewski
Czas ogródków hotelowych właśnie nadszedł. Hotelarze wystawiają w swoich ogródkach meble, stoły i parasole albo zastanawiają się właśnie, czy tego nie zrobić. Ważne jest, aby przystępując do tego działania, wiedzieli, jak to zrobić.

ht_2010_05-41.jpg

Według badania Amerykańskiej Federacji Kulinarnej (American Culinary Federation) wśród 1800 szefów kuchni z USA, jednym z trendów gastronomicznych w 2010 r. jest uruchamianie restauracji z ładnie zagospodarowanym ogródkiem. – Podkreślali oni, że na pewno w takim ogródku nie mogą się znaleźć reklamy na parasolach – mówi Michael Ty, szef Federacji.


Bez reklam

− Prawdziwą zmorą letnich ogródków restauracyjnych w Polsce jest wysyp zuniformizowanych parasoli z wielkimi logo producentów piwa uzupełnianymi drewnianymi lub kutymi ławami, także z logo. Jeśli takie rozwiązania sprawdzą się od biedy na nadmorskiej promenadzie, to są już absolutnie nie do przyjęcia w hotelach, w których wszystkie elementy architektury powinny ze sobą współgrać – mówi Michael Widmann z firmy doradczej PKF hotelexperts. – W waszym kraju widziałem wielokrotnie zielone parasole z napisami jednego z browarów, które zupełnie nie korespondowały z jasnobeżową elewacją hotelu, czy też czerwone płotki z reklamami napoju gazowanego przy świeżo odnowionej brązowej fasadzie ośrodka wypoczynkowego na XV-wiecznym zamku. Jego opinię na temat wszędobylskich elementów reklamowych w ogródkach potwierdza Przemysław Swacha, prezes zarządu spółek zarządzających Express by Holiday Inn i Best Western Premier w Krakowie. – Każdy hotel powinien mieć zaprojektowany ogródek na własne potrzeby, bez jakichkolwiek elementów reklamowych. Jednym − moim zdaniem − dopuszczalnym rozwiązaniem jest logo hotelu. Ważne jest, aby meble ogrodowe były trwałe i przede wszystkim stabilne, tak by dało się na nich zjeść. Na drewnianych ławach dostarczanych często przez koncerny browarnicze są duże przerwy pomiędzy deskami, a to na pewno nie sprzyja położeniu talerza – twierdzi Przemysław Swacha.


Parasole i ramy

Odpowiednie zaplanowanie ogródka, gdy właściciele hoteli są kuszeni barterowymi ofertami przez producentów, jest więc wyzwaniem i wymaga pewnego zaangażowania oraz wybrania odpowiedniej oferty. – Klient na pewno to jednak doceni, że nie jest atakowany ofertą reklamową w miejscu, do którego przyszedł wypocząć – przekonuje prezes Swacha. O komforcie przebywania w ogródku hotelowym decyduje m.in. odpowiednia osłona klientów przed promieniami słonecznymi. W odróżnieniu od parasoli reklamowych, które najczęściej uszyte są z brezentu, rozciągane sklepienia parasoli oferowanych przez producentów powinny być wykonane z materiałów pokrytych PVDF. Oznacza to wydłużenie żywotności parasola nawet do 15 lat, łatwość utrzymania, odporność na zanieczyszczenia oraz gnicie parasola. Ważne są te [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *