Autor: Krzysztof Olszewski
Czas ogródków hotelowych właśnie nadszedł. Hotelarze wystawiają w swoich ogródkach meble, stoły i parasole albo zastanawiają się właśnie, czy tego nie zrobić. Ważne jest, aby przystępując do tego działania, wiedzieli, jak to zrobić.
Według badania Amerykańskiej Federacji Kulinarnej (American Culinary Federation) wśród 1800 szefów kuchni z USA, jednym z trendów gastronomicznych w 2010 r. jest uruchamianie restauracji z ładnie zagospodarowanym ogródkiem. – Podkreślali oni, że na pewno w takim ogródku nie mogą się znaleźć reklamy na parasolach – mówi Michael Ty, szef Federacji.
Bez reklam
− Prawdziwą zmorą letnich ogródków restauracyjnych w Polsce jest wysyp zuniformizowanych parasoli z wielkimi logo producentów piwa uzupełnianymi drewnianymi lub kutymi ławami, także z logo. Jeśli takie rozwiązania sprawdzą się od biedy na nadmorskiej promenadzie, to są już absolutnie nie do przyjęcia w hotelach, w których wszystkie elementy architektury powinny ze sobą współgrać – mówi Michael Widmann z firmy doradczej PKF hotelexperts. – W waszym kraju widziałem wielokrotnie zielone parasole z napisami jednego z browarów, które zupełnie nie korespondowały z jasnobeżową elewacją hotelu, czy też czerwone płotki z reklamami napoju gazowanego przy świeżo odnowionej brązowej fasadzie ośrodka wypoczynkowego na XV-wiecznym zamku. Jego opinię na temat wszędobylskich elementów reklamowych w ogródkach potwierdza Przemysław Swacha, prezes zarządu spółek zarządzających Express by Holiday Inn i Best Western Premier w Krakowie. – Każdy hotel powinien mieć zaprojektowany ogródek na własne potrzeby, bez jakichkolwiek elementów reklamowych. Jednym − moim zdaniem − dopuszczalnym rozwiązaniem jest logo hotelu. Ważne jest, aby meble ogrodowe były trwałe i przede wszystkim stabilne, tak by dało się na nich zjeść. Na drewnianych ławach dostarczanych często przez koncerny browarnicze są duże przerwy pomiędzy deskami, a to na pewno nie sprzyja położeniu talerza – twierdzi Przemysław Swacha.
Parasole i ramy
Odpowiednie zaplanowanie ogródka, gdy właściciele hoteli są kuszeni barterowymi ofertami przez producentów, jest więc wyzwaniem i wymaga pewnego zaangażowania oraz wybrania odpowiedniej oferty. – Klient na pewno to jednak doceni, że nie jest atakowany ofertą reklamową w miejscu, do którego przyszedł wypocząć – przekonuje prezes Swacha. O komforcie przebywania w ogródku hotelowym decyduje m.in. odpowiednia osłona klientów przed promieniami słonecznymi. W odróżnieniu od parasoli reklamowych, które najczęściej uszyte są z brezentu, rozciągane sklepienia parasoli oferowanych przez producentów powinny być wykonane z materiałów pokrytych PVDF. Oznacza to wydłużenie żywotności parasola nawet do 15 lat, łatwość utrzymania, odporność na zanieczyszczenia oraz gnicie parasola. Ważne są te [...]
Według badania Amerykańskiej Federacji Kulinarnej (American Culinary Federation) wśród 1800 szefów kuchni z USA, jednym z trendów gastronomicznych w 2010 r. jest uruchamianie restauracji z ładnie zagospodarowanym ogródkiem. – Podkreślali oni, że na pewno w takim ogródku nie mogą się znaleźć reklamy na parasolach – mówi Michael Ty, szef Federacji.
Bez reklam
− Prawdziwą zmorą letnich ogródków restauracyjnych w Polsce jest wysyp zuniformizowanych parasoli z wielkimi logo producentów piwa uzupełnianymi drewnianymi lub kutymi ławami, także z logo. Jeśli takie rozwiązania sprawdzą się od biedy na nadmorskiej promenadzie, to są już absolutnie nie do przyjęcia w hotelach, w których wszystkie elementy architektury powinny ze sobą współgrać – mówi Michael Widmann z firmy doradczej PKF hotelexperts. – W waszym kraju widziałem wielokrotnie zielone parasole z napisami jednego z browarów, które zupełnie nie korespondowały z jasnobeżową elewacją hotelu, czy też czerwone płotki z reklamami napoju gazowanego przy świeżo odnowionej brązowej fasadzie ośrodka wypoczynkowego na XV-wiecznym zamku. Jego opinię na temat wszędobylskich elementów reklamowych w ogródkach potwierdza Przemysław Swacha, prezes zarządu spółek zarządzających Express by Holiday Inn i Best Western Premier w Krakowie. – Każdy hotel powinien mieć zaprojektowany ogródek na własne potrzeby, bez jakichkolwiek elementów reklamowych. Jednym − moim zdaniem − dopuszczalnym rozwiązaniem jest logo hotelu. Ważne jest, aby meble ogrodowe były trwałe i przede wszystkim stabilne, tak by dało się na nich zjeść. Na drewnianych ławach dostarczanych często przez koncerny browarnicze są duże przerwy pomiędzy deskami, a to na pewno nie sprzyja położeniu talerza – twierdzi Przemysław Swacha.
Parasole i ramy
Odpowiednie zaplanowanie ogródka, gdy właściciele hoteli są kuszeni barterowymi ofertami przez producentów, jest więc wyzwaniem i wymaga pewnego zaangażowania oraz wybrania odpowiedniej oferty. – Klient na pewno to jednak doceni, że nie jest atakowany ofertą reklamową w miejscu, do którego przyszedł wypocząć – przekonuje prezes Swacha. O komforcie przebywania w ogródku hotelowym decyduje m.in. odpowiednia osłona klientów przed promieniami słonecznymi. W odróżnieniu od parasoli reklamowych, które najczęściej uszyte są z brezentu, rozciągane sklepienia parasoli oferowanych przez producentów powinny być wykonane z materiałów pokrytych PVDF. Oznacza to wydłużenie żywotności parasola nawet do 15 lat, łatwość utrzymania, odporność na zanieczyszczenia oraz gnicie parasola. Ważne są te [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz