Autor: Małgorzata Dankowska
Autorka jest menedżerem
w spółce doradczej TPA Horwath
Subtelna różnica pomiędzy reprezentacją a reklamą pociąga za sobą daleko idące skutki podatkowe. Dzieje się tak dlatego, że ustawy podatkowe wyłączają możliwość zaliczania w koszty wydatków reprezentacyjnych, nie zawierając jednocześnie takiego ograniczenia dla wydatków o charakterze reklamowym.
Podążając za słownikową definicją tych pojęć, dla celów podatkowych za wydatki reprezentacyjne uznaje się wydatki charakteryzujące się okazałością, wystawnością w sposobie funkcjonowania, związaną ze stanowiskiem, pozycją społeczną. Celem reprezentacji jest reprezentowanie firmy, budowanie jej prestiżu. Z kolei wydatki o charakterze reklamowym definiowane są jako wydatki na działania mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub usług. Ich celem jest udzielenie informacji o usługach, zachęcanie do nawiązania lub utrzymania kontaktów, nabywania usług hotelu. W praktyce nastręcza to wiele trudności interpretacyjnych. Hotelowi księgowi najczęściej mają wątpliwości co do klasyfikacji następujących grup wydatków.
Stroje służbowe
Branża hotelarska nakłada na pracowników obowiązek noszenia strojów, które w pełni oddają charakter danego obiektu. Powszechność uniformizacji w branży jest dość istotnym argumentem za traktowaniem wydatków na stroje służbowe za koszty podatkowe. Istotne jest także opatrzenie odzieży w elementy odpowiadające stylowi danego hotelu oraz konkretnego miejsca pracy, tj. kolorystykę, krój oraz logo. To sprawia, że używanie odzieży na potrzeby osobiste jest raczej w [...]
w spółce doradczej TPA Horwath
Subtelna różnica pomiędzy reprezentacją a reklamą pociąga za sobą daleko idące skutki podatkowe. Dzieje się tak dlatego, że ustawy podatkowe wyłączają możliwość zaliczania w koszty wydatków reprezentacyjnych, nie zawierając jednocześnie takiego ograniczenia dla wydatków o charakterze reklamowym.
Podążając za słownikową definicją tych pojęć, dla celów podatkowych za wydatki reprezentacyjne uznaje się wydatki charakteryzujące się okazałością, wystawnością w sposobie funkcjonowania, związaną ze stanowiskiem, pozycją społeczną. Celem reprezentacji jest reprezentowanie firmy, budowanie jej prestiżu. Z kolei wydatki o charakterze reklamowym definiowane są jako wydatki na działania mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub usług. Ich celem jest udzielenie informacji o usługach, zachęcanie do nawiązania lub utrzymania kontaktów, nabywania usług hotelu. W praktyce nastręcza to wiele trudności interpretacyjnych. Hotelowi księgowi najczęściej mają wątpliwości co do klasyfikacji następujących grup wydatków.
Stroje służbowe
Branża hotelarska nakłada na pracowników obowiązek noszenia strojów, które w pełni oddają charakter danego obiektu. Powszechność uniformizacji w branży jest dość istotnym argumentem za traktowaniem wydatków na stroje służbowe za koszty podatkowe. Istotne jest także opatrzenie odzieży w elementy odpowiadające stylowi danego hotelu oraz konkretnego miejsca pracy, tj. kolorystykę, krój oraz logo. To sprawia, że używanie odzieży na potrzeby osobiste jest raczej w [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz