Autor: Elżbieta Nitsze
Autorka jest dyrektorem
4-gwiazdkowego hotelu Krynica
w Krynicy-Zdrój
Przyszła kolej na wyznaczenie celów, szkolenia, a także wspieranie działań sprzedażowych przez promocję, marketing oraz inne narzędzia.
Podejmując decyzję o budowie hotelu, przygotowujemy biznesplan, którego jednym z elementów jest długoterminowa prognoza działania, pozwalająca urealnić i zaplanować rentowność naszego hotelu. Kierownictwo hotelu, działając w strukturze wolnej konkurencji, w pewnym otoczeniu mikro- i makroekonomicznym oraz po ocenie szans i zagrożeń na podstawie analizy SWOT, zakłada weryfikację zawartych w biznesplanie wartości i w bieżącej perspektywie urealnia poziomy sprzedaży usług hotelowych, gastronomicznych, SPA oraz pozostałych, tworząc w zależności od zasad przyjętych w naszej firmie prognozę na rok przyszły lub bieżący. Komórki odpowiedzialne za sprzedaż (niekoniecznie tylko dział handlowy, choć na nim skupia się w głównej mierze odpowiedzialność za wynik) powinny otrzymać wytyczne do realizacji wraz z poziomem zakładanych przychodów. Poziomy muszą być zweryfikowane o wcześniej wspomniane czynniki rynkowe.
Realna prognoza
to podstawa do konstruowania indywidualnych celów sprzedażowych. Cele dzielimy uwzględniając następujące czynniki:
4-gwiazdkowego hotelu Krynica
w Krynicy-Zdrój
Przyszła kolej na wyznaczenie celów, szkolenia, a także wspieranie działań sprzedażowych przez promocję, marketing oraz inne narzędzia.
Podejmując decyzję o budowie hotelu, przygotowujemy biznesplan, którego jednym z elementów jest długoterminowa prognoza działania, pozwalająca urealnić i zaplanować rentowność naszego hotelu. Kierownictwo hotelu, działając w strukturze wolnej konkurencji, w pewnym otoczeniu mikro- i makroekonomicznym oraz po ocenie szans i zagrożeń na podstawie analizy SWOT, zakłada weryfikację zawartych w biznesplanie wartości i w bieżącej perspektywie urealnia poziomy sprzedaży usług hotelowych, gastronomicznych, SPA oraz pozostałych, tworząc w zależności od zasad przyjętych w naszej firmie prognozę na rok przyszły lub bieżący. Komórki odpowiedzialne za sprzedaż (niekoniecznie tylko dział handlowy, choć na nim skupia się w głównej mierze odpowiedzialność za wynik) powinny otrzymać wytyczne do realizacji wraz z poziomem zakładanych przychodów. Poziomy muszą być zweryfikowane o wcześniej wspomniane czynniki rynkowe.
Realna prognoza
to podstawa do konstruowania indywidualnych celów sprzedażowych. Cele dzielimy uwzględniając następujące czynniki:
- zakres obowiązków pod kątem
obsługi klienta indywidualnego, biznesowego,
czy tylko gastronomicznego (nie
każdy ma wpływ na sprzedaż w segmencie
niezwiązanych z jego codziennym
zakresem obowiązków, np. osoba
zajmująca się pozyskiwaniem i obsługą
klienta indywidualnego nie będzie miała
bezpośredniego wpływu na sprzedaż
okazjonalnych ofert gastronomicznych,
jak Andrzejki czy Sylwester, a z kolei
handlowiec zajmujący się segmentem
korporacyjnym sporadycznie będzie
miał szansę sprzedać pakiet majowy i
ofertę weekendową dla pojedynczych
gości);
- stopień zaawansowania i dojrzałości
handlowej naszego personelu (jednym
z błędów jest przydzielanie takich
samych indywidualnych poziomów
sprzedaży dla dwóch handlowców z różnym
stażem pracy i diametralnie innym
portfolio klientów, którzy dodatkowo produkują
w różnych sezonach. Np. jeden z
naszych handlowców pozyskał sezonowe
grupy turystyczne przyjeżdżające do
nas w okresie letnim, a drugi ma Top
Producera, który produkuje bardzo dużo
noclegów w okresach atrakcyjnych biznesowo,
a w lecie ich pobyty są okazjonalne
– takie osoby nie mogą mieć identycznych
indywidualnych planów sprzedaży
na każdy miesiąc);
- liczba działań wspomagających sprzedaż z uwzględnieniem ich samoczynnego wpływu na zwiększanie sprzedaży w konkretnych czasokresach (chodzi o kampanie sponsorowane, udział w targach, imprezach sponsorowanych, organizowanie imprez medialnych cz
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz