Autor: Katarzyna Olechnowicz
Autorka jest dyrektorem Działu Usług
Marketingowych w PROFI TROOM
– agencji interaktywnej specjalizującej się
w promocji hoteli
Dyrektorzy marketingu i specjaliści od promocji hoteli nieustannie poszukują idealnych metod reklamy, które w szybki, pewny i niedrogi sposób przyniosą hotelowi wymierne korzyści. Coraz więcej hoteli w Polsce i na świecie do promocji swoich obiektów wykorzystuje nowoczesną formę reklamy w internecie, jaką są linki sponsorowane.
Linki sponsorowane, czyli dyskretne, nieinwazyjne reklamy wyświetlane obok wyników wyszukiwarek internetowych, są niezwykle skutecznym i pewnym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Reklamy te mają przeważnie postać tekstowego linku składającego się z tytułu i krótkiego opisu, które można edytować w dowolnym momencie trwania kampanii. Jak to się dzieje, że te kilka niepozornych linijek tekstu przynosi tak znaczne zyski hotelom?
Spektakularny efekt kilku linijek
Sukces tkwi w możliwości precyzyjnego dotarcia do docelowej grupy odbiorców, która w danym momencie poszukuje noclegu czy oferty konferencyjnej w konkretnej lokalizacji. W przeciwieństwie do pozycjonowania stron internetowych, o którym pisaliśmy w poprzednim wydaniu HOTELARZA, linki sponsorowane mogą być wyświetlane wśród wyników wyszukiwarek internetowych w dowolnym czasie i na wybranym obszarze kraju lub świata. Ponadto linki sponsorowane, jako płatna forma reklamy, rozliczane są za kliknięcia w link kierujący do strony internetowej. To kolejna cecha, która wyróżnia tę formę reklamy od pozycjonowania. System linków sponsorowanych działa na zasadzie modelu aukcyjnego – im większą stawkę gotowi jesteśmy zapłacić za pojedyncze kliknięcie w reklamy, tym pozycje wyświetlanych linków sponsorowanych będą wyższe. Płatność za kliknięcia w reklamy gwarantuje pewne zyski i daje gwarancję bezpieczeństwa budżetu, jaki hotel przeznacza na promocję i marketing.
Warto zaznaczyć, że linki sponsorowane są coraz lepiej widoczną formą reklamy wśród wyników wyszukiwarek i „spychają” wyniki pozycjonowania zapewniając sobie najbardziej prestiżowe pozycje. Podstawową zaletą linków sponsorowanych jest możliwość błyskawicznego uruchomienia kampanii i osiągnięcia natychmiastowych efektów z reklamy. Od czasu skonfigurowania kampanii do jej emisji mija najczęściej tylko kilka minut. Pozycjonowanie stron internetowych jest natomiast procesem długotrwałym i osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach wymaga zazwyczaj od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy oczekiwania.
Dlatego linki sponsorowane są świetnym pomysłem na promocję ofert specjalnych hoteli, np. weekend majowy, oferty świąteczne czy sylwestrowe. Kampanie tego typu powinny być aktywowane w okresie największego zainteresowania daną ofertą wśród potencjalnych klientów, zazwyczaj na kilka tygodni przed terminem pobytu związanego z daną ofertą specjalną. Ponadto linki sponsorowane są doskonałym sposobem do stosowania w gorszych okresach sprzedażowych, aby zwiększyć liczbę rezerwacji. Kolejną korzyścią, jaką daje ta forma reklamy, jest pełna kontrola nad kampanią i wykorzystywanym budżetem reklamowym. Hotel może przeznaczać na kampanię dowolną kwotę, za którą otrzyma konkretną liczbę odwiedzin na swojej stronie internetowej.
W dowolnie wybranym okresie hotel może również zwiększyć budżet na kampanię, zapewniając sobie tym samym większą efektywność reklamy w postaci jeszcze większej liczby odsłon. Ponadto podczas trwania kampanii linków hotel może zwiększać lub zmniejszać liczbę promowanych słów kluczowych w zależności od własnych potrzeb. Możliwości takiej nie daje usługa pozycjonowania stron internetowych, gdzie strona zazwyczaj pozycjonowana jest na stałą l [...]
Dyrektorzy marketingu i specjaliści od promocji hoteli nieustannie poszukują idealnych metod reklamy, które w szybki, pewny i niedrogi sposób przyniosą hotelowi wymierne korzyści. Coraz więcej hoteli w Polsce i na świecie do promocji swoich obiektów wykorzystuje nowoczesną formę reklamy w internecie, jaką są linki sponsorowane.
Linki sponsorowane, czyli dyskretne, nieinwazyjne reklamy wyświetlane obok wyników wyszukiwarek internetowych, są niezwykle skutecznym i pewnym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Reklamy te mają przeważnie postać tekstowego linku składającego się z tytułu i krótkiego opisu, które można edytować w dowolnym momencie trwania kampanii. Jak to się dzieje, że te kilka niepozornych linijek tekstu przynosi tak znaczne zyski hotelom?
Spektakularny efekt kilku linijek
Sukces tkwi w możliwości precyzyjnego dotarcia do docelowej grupy odbiorców, która w danym momencie poszukuje noclegu czy oferty konferencyjnej w konkretnej lokalizacji. W przeciwieństwie do pozycjonowania stron internetowych, o którym pisaliśmy w poprzednim wydaniu HOTELARZA, linki sponsorowane mogą być wyświetlane wśród wyników wyszukiwarek internetowych w dowolnym czasie i na wybranym obszarze kraju lub świata. Ponadto linki sponsorowane, jako płatna forma reklamy, rozliczane są za kliknięcia w link kierujący do strony internetowej. To kolejna cecha, która wyróżnia tę formę reklamy od pozycjonowania. System linków sponsorowanych działa na zasadzie modelu aukcyjnego – im większą stawkę gotowi jesteśmy zapłacić za pojedyncze kliknięcie w reklamy, tym pozycje wyświetlanych linków sponsorowanych będą wyższe. Płatność za kliknięcia w reklamy gwarantuje pewne zyski i daje gwarancję bezpieczeństwa budżetu, jaki hotel przeznacza na promocję i marketing.
Warto zaznaczyć, że linki sponsorowane są coraz lepiej widoczną formą reklamy wśród wyników wyszukiwarek i „spychają” wyniki pozycjonowania zapewniając sobie najbardziej prestiżowe pozycje. Podstawową zaletą linków sponsorowanych jest możliwość błyskawicznego uruchomienia kampanii i osiągnięcia natychmiastowych efektów z reklamy. Od czasu skonfigurowania kampanii do jej emisji mija najczęściej tylko kilka minut. Pozycjonowanie stron internetowych jest natomiast procesem długotrwałym i osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach wymaga zazwyczaj od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy oczekiwania.
Dlatego linki sponsorowane są świetnym pomysłem na promocję ofert specjalnych hoteli, np. weekend majowy, oferty świąteczne czy sylwestrowe. Kampanie tego typu powinny być aktywowane w okresie największego zainteresowania daną ofertą wśród potencjalnych klientów, zazwyczaj na kilka tygodni przed terminem pobytu związanego z daną ofertą specjalną. Ponadto linki sponsorowane są doskonałym sposobem do stosowania w gorszych okresach sprzedażowych, aby zwiększyć liczbę rezerwacji. Kolejną korzyścią, jaką daje ta forma reklamy, jest pełna kontrola nad kampanią i wykorzystywanym budżetem reklamowym. Hotel może przeznaczać na kampanię dowolną kwotę, za którą otrzyma konkretną liczbę odwiedzin na swojej stronie internetowej.
W dowolnie wybranym okresie hotel może również zwiększyć budżet na kampanię, zapewniając sobie tym samym większą efektywność reklamy w postaci jeszcze większej liczby odsłon. Ponadto podczas trwania kampanii linków hotel może zwiększać lub zmniejszać liczbę promowanych słów kluczowych w zależności od własnych potrzeb. Możliwości takiej nie daje usługa pozycjonowania stron internetowych, gdzie strona zazwyczaj pozycjonowana jest na stałą l [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz