Autor: Piotr Stawiński
Warszawa rozwija się bardzo dynamicznie już od kilkunastu lat. Powstają nowe inwestycje komercyjne, zwłaszcza w zakresie obiektów biurowych, jak też hoteli i mieszkań o wysokim standardzie (apartamenty). Na rynku hotelowym dominują obiekty najwyższych kategorii.
CHARAKTERYSTYKA MIASTA
Duży popyt na powierzchnie biurowe jest konsekwencją z jednej strony rzeczywistego rozwoju gospodarki miasta, z drugiej zaś − postrzegania Polski, jako państwa o szybkim tempie wzrostu gospodarczego oraz znacznym potencjale ekonomicznym i demograficznym, które to cechy − w opinii międzynarodowej − przekładają się na nowy wizerunek Warszawy: miasta przyjaznego inwestorom. Najnowszy raport „European Cities Monitor” (Cushman&Wakefield Healey&Baker) informuje o awansie Warszawy do pierwszej dwudziestki najlepszych lokalizacji biznesowych w Europie. Warszawa jest typowym miastem biznesowym, które dzięki swojej centralnej lokalizacji w Polsce i Europie jest idealnym miejscem na organizacje wydarzeń z branży MICE. Warsaw Convention Bureau szacuje, że w 2008 roku Warszawa gościła prawie 1,2 mln uczestników MICE. Najczęściej odwiedzane imprezy to:
Popularność Warszawy wśród zagranicznych firm zajmujących się organizacją MICE rośnie dzięki relatywnie niskim cenom w stolicy oraz dzięki temu, że Warszawa zaczyna być postrzegana jako interesująca alternatywa dla typowych destynacji MICE. Jednakże infrastruktura stolicy musi być udoskonalona. Według Warsaw Convention Bureau brakuje w Warszawie dużego, nowoczesnego centrum konferencyjnego, w którym można by było zorganizować większą imprezę międzynarodową. Inwestycja ta byłaby brakującym ogniwem w sukcesie Warszawy jako europejskiej destynacji MICE. Faktem jest, iż Warszawa jest miastem najlepiej skomunikowanym w kraju, co w przypadku MICE ma ogromne znaczenie. Okęcie to największy port lotniczy w Polsce, w 2008 roku obsłużył blisko 9,5 mln pasażerów. Najbardziej popularne są połączenia z Londynem, Paryżem, Frankfurtem i Amsterdamem. Warszawa jest również strategicznym punktem połączeń kolejowych. Jeśli chodzi o dojazd do Warsza [...]
CHARAKTERYSTYKA MIASTA
Duży popyt na powierzchnie biurowe jest konsekwencją z jednej strony rzeczywistego rozwoju gospodarki miasta, z drugiej zaś − postrzegania Polski, jako państwa o szybkim tempie wzrostu gospodarczego oraz znacznym potencjale ekonomicznym i demograficznym, które to cechy − w opinii międzynarodowej − przekładają się na nowy wizerunek Warszawy: miasta przyjaznego inwestorom. Najnowszy raport „European Cities Monitor” (Cushman&Wakefield Healey&Baker) informuje o awansie Warszawy do pierwszej dwudziestki najlepszych lokalizacji biznesowych w Europie. Warszawa jest typowym miastem biznesowym, które dzięki swojej centralnej lokalizacji w Polsce i Europie jest idealnym miejscem na organizacje wydarzeń z branży MICE. Warsaw Convention Bureau szacuje, że w 2008 roku Warszawa gościła prawie 1,2 mln uczestników MICE. Najczęściej odwiedzane imprezy to:
- targi (560 tys.) − 47 proc.
- konferencje (360 tys.) − 31 proc.
- Imprezy firmowe/Corporate events (220 tys.) − 19 proc.
- Incentives (40 tys.) −3 proc.
Popularność Warszawy wśród zagranicznych firm zajmujących się organizacją MICE rośnie dzięki relatywnie niskim cenom w stolicy oraz dzięki temu, że Warszawa zaczyna być postrzegana jako interesująca alternatywa dla typowych destynacji MICE. Jednakże infrastruktura stolicy musi być udoskonalona. Według Warsaw Convention Bureau brakuje w Warszawie dużego, nowoczesnego centrum konferencyjnego, w którym można by było zorganizować większą imprezę międzynarodową. Inwestycja ta byłaby brakującym ogniwem w sukcesie Warszawy jako europejskiej destynacji MICE. Faktem jest, iż Warszawa jest miastem najlepiej skomunikowanym w kraju, co w przypadku MICE ma ogromne znaczenie. Okęcie to największy port lotniczy w Polsce, w 2008 roku obsłużył blisko 9,5 mln pasażerów. Najbardziej popularne są połączenia z Londynem, Paryżem, Frankfurtem i Amsterdamem. Warszawa jest również strategicznym punktem połączeń kolejowych. Jeśli chodzi o dojazd do Warsza [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz