Spadły ceny, bo gości biznesowych zastąpili turyści

Rozmowa z
Kurtem Ritterem,
prezesem The Rezidor
Hotel Group


Pojawia się sporo spekulacji na rynku o kolejnych hotelach Radisson w Polsce, ostatnio najczęściej mowa jest o lokalizacji w Toruniu. Czy może Pan potwierdzić, że takie rozmowy są obecnie toczone?



Kurt Ritter ht_2010_04-50.jpgzaczął pracować dla SAS International Hotels w 1976 r., a w 1989 został mianowany prezesem i dyrektorem zarządzającym tej spółki. W 1994 r. spółka podpisała umowę marketingową z Radisson Hotels Worldwide, w wyniku której zmieniła nazwę na Radisson SAS Hotels & Resorts. Pod kierownictwem Rittera marka Radisson SAS zwiększyła liczbę swoich hoteli ponad pięciokrotnie w ciągu pięciu lat. W 2001 r. spółka macierzysta SIH zmieniła nazwę na Rezidor SAS Hospitality. Zmiana ta miała odzwierciedlać nową strategię tej firmy, którą jest zarządzanie różnymi markami hotelowymi w skali globalnej. W 2002 r. Ritter podpisał umowę z Carlson Hotels Worldwide na marki Country Inn, Park Inn i Regent w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce. W listopadzie 2005 r. podpisał umowę licencyjną z włoskim domem mody Missoni, na podstawie której budowana jest globalna marka o nazwie

Pewnie moja odpowiedź nieco pana rozczaruje, ale muszę trzymać się tego, że Rezidor jest firmą notowaną na giełdzie w Sztokholmie i z tego powodu nie jesteśmy upoważnieni do komentowania przyszłych projektów zanim odpowiednie umowy z inwestorami zostaną podpisane i upublicznione.


W takim razie, jakie kryteria muszą spełniać polskie miasta, aby powstawały w nich hotele pod markami należącymi do grupy Rezidor?


Generalnie mogę powiedzieć, że zamierzamy rozwijać naszą markę Radisson Blu w głównych miastach, przy lotniskach i w głównych miejscowościach wypoczynkowych. W przypadku brandu Park Inn wchodzą raczej miasta nieco mniejsze. Zaznaczę jednak, że obiekty Park Inn mogą być – tam gdzie jest to możliwe – lokalizowane także niedaleko istniejących już Radissonów, tak aby budować świadomość naszych marek i wykorzystać synergię biznesu.


W Polsce macie pięć Radissonów i tylko jeden hotel Park Inn. Pod względem rozwoju ta druga marka jest nieco w tyle, zamierzacie to zmienić?


Park Inn to młoda i dynamicznie rozwijająca się marka. Rozpoczęliśmy jej rozwój w początkach 2003 r. i od t [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *