Autor: Leszek Porembski
Proces uzgadniania porozumienia franczyzowego w hotelarstwie jest stosunkowo złożony i wieloaspektowy. Kluczowymi obszarami zazwyczaj dyskutowanymi w trakcie przygotowań – poza samymi warunkami finansowymi – jest wygląd zewnętrzny i wewnętrzny budynku, niezbędne do wdrożenia zmiany, remonty, inwestycje, które mogą wiązać się z trudnymi decyzjami. Dochodzą do tego zmiany w elektronicznych systemach obsługi, dostosowanie do działań marketingowych, sprzedażowych i dystrybucyjnych franczyzodawcy. W natłoku działań zmierzających do przyjęcia marki oraz emocji związnych z jej pojawieniem się, nie możemy zapominać o najistotniejszych elementach związanych z odpowiednim poziomem obsługi gościa.
Przyjęcie barw nowej marki, obok istotnych elementów wizualnych, jest jednocześnie podjęciem zobowiązania do reprezentowania konkretnych standardów obsługi gości. Marka bowiem w tym wypadku ma znaczenie, przekładające się na wiele elementów postaw zawodowych we wszystkich obszarach funkcjonowania hotelu. To właśnie te zachowania zespołów hotelowych w znacznej mierze sprawiają, że goście kojarzą daną markę (dobrze lub nie), łączą z nią swoje emocje, wiążą się z nią lub od niej oddalają.
Standardy jako wyróżnik marki i hotelu
Np. w przypadku marek grupy Accor każda z nich ma swoje DNA, które jest odświeżane i nieustannie ożywiane przez centralne zespoły przeznaczone do opieki nad nią. Dla każdej marki tworzone są programy dotyczące standardów postaw i obsługi gościa, które następnie są wdrażane z dużą konsekwencją w całej rodzinie hoteli. Nie chodzi tu o podstawowe umiejętności związane [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz