Autor: Dorota Trojanowska
Wielu dyrektorów hoteli podejmuje dzisiaj decyzję, by rekrutować pracowników własnymi siłami. Celem działań rekrutacyjnych jest przyciągnięcie jak największej liczby interesujących kandydatów, aby ostatecznie wybrać spośród nich najlepszego.
Kandydaci dowiadują się o możliwości pracy w różny sposób – od znajomych, z mediów (np. czytając informację o planowanym otwarciu nowego hotelu), z ogłoszeń rekrutacyjnych. Żeby zachęcić tych najbardziej wartościowych, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach: – informacja o profilu poszukiwanego kandydata musi być adekwatna do naszych potrzeb. Tu warto pamiętać o odróżnieniu tzw. idealnego kandydata od kandydata, którego faktycznie poszukujemy. Nie piszmy o konieczności znajomości dwóch języków obcych, jeżeli zadowoli nas biegły angielski, czy o konieczności ukończenia studiów wyższych, jeżeli wiemy, że na danym stanowisku wystarczy wykształcenie średnie, – informacje prezentowane kandydatom muszą odpowiadać prawdzie, nie warto pisać o zapewnianiu szkoleń, jeśli wiemy, że nie mamy na to budżetu, – informacje o hotelu powinny być spójne z komunikacją innymi kanałami. Poza rzetelnością i spójnością w komunikowaniu informacji o hotelu/pracodawcy i o ofercie, rozmowa kwalifikacyjna powinna się odbywać według określonego klucza. Oto jak powinna wyglądać struktura takiej rozmowy: 1. Wprowadzenie (powitanie, przedstawienie siebie, firmy, rozluźnienie atmosfery, przekazanie agendy rozmowy, krótka, ogólna in [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz