74 panelistów i moderatorów, 323 uczestników z 15 krajów, 19 sesji tematycznych, ponad 30 sponsorów. Druga edycja konferencji Hotel & Tourism Trends, która odbyła się w dniach 18-19 listopada w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie, zgodnie z zapowiedziami organizatorów – miesięcznika „Hotelarz” i firmy doradczej Horwath HTL – stała się już najważniejszym wydarzeniem w branży hotelarskiej w Europie Środkowej.
Pierwszy dzień konferencji podzielony był na trzy sesje: Trendy, Inwestycje i Wyzwania. W ramach sesji Trendy podczas wystąpień otwierających konferencję Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, zwróciła uwagę na rosnącą dynamikę udziału gospodarki turystycznej w PKB Polski (w 2009 roku wynosiła ona 5,2 proc., a według szacunków w 2014 roku będzie to już 6,4 proc.), a Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, omówił najnowsze trendy w światowej turystyce i ich wpływ na branżę hotelową w Polsce, przedstawiając m.in. definicję nowego Turysty Cyfrowego. W tej sesji odbył się też panel o najważniejszych wyzwaniach współczesnego hotelarstwa, który moderowany był przez Ireneusza Węgłowskiego, prezesa IGHP i wiceprezesa Orbisu. Dyskusja dotyczyła m.in. tego jak bronić się przed rosnącą konkurencją apartamentów i mieszkań oferowanych np. przez Airbnb; czy serwisy rezerwacyjne są wrogiem, czy przyjacielem hoteli oraz regulacji prawnych UE i ich wpływu na działalność hoteli. W ramach sesji Inwestycje odbyły się dwa panele.
Pierwszy, prowadzony przez Daniela Pugha, wiceprezesa Jones Lang LaSalle, poświęcony był temu, gdzie najlepiej inwestować w Europie Środkowej w zależności od produktu hotelowego. Drugi panel, prowadzony przez Jamesa Chappella, global business directora w Horwath HTL dotyczył marki hotelowej – czy franczyza jest sposobem na szybki rozwój bez zobowiązań i co daje marka w dobie porównywarek cenowych? W ramach tego panelu Sarah Duignan z STR Global przedstawiła m.in. dane dotyczące efektywności hoteli działających w ramach sieci i niezależnie. Sesja Wyzwania również składała się z dwóch paneli. Pierwszy, prowadzony przez Sebastiena Deniera, wiceprezesa ds. operacji na Europę Środko [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz