Sieci Accor i chińska Huazhu Hotels Group zawarły porozumienie, w wyniku którego powstanie największa spółka hotelowa w Chinach, dysponująca ok. dwoma tysiącami hoteli. W ciągu najbliższych pięciu lat uruchomionych ma być kolejnych 400.
Accor przejmie 10 proc. udziałów w Huazhu. Celem sojuszu jest połączenie atutów obu grup, czyli rozpoznawalnych globalnie marek i sieci dystrybucyjnej Accoru, z szerokim zasięgiem, lokalną rozpoznawalnością i perspektywami rozwojowymi Huazhu Hotels Group. Partnerstwo Accoru i Huazhu ma na celu przyspieszenie rozwoju obu grup w Chinach, które są dziś jednym z największych rynków podróży krajowych i największym na świecie rynkiem turystyki wyjazdowej. Huazhu jest najszybciej rozwijającą się grupą hotelarską w Chinach dysponującą ponad 1,9 tys. hoteli. Plasuje się na 13. miejscu w rankingu największych grup hotelarskich na świecie. Marki hotelowe Huazhu obejmują pełen zakres segmentów rynkowych, od kategorii wyższej po ekonomiczną. Dzięki temu profil grupy idealnie pokrywa się z działalnością Accoru, który również w swoim portfolio ma pełen zakres marek, od luksusowego Sofitela po ibis Budget i F1.
Accor, który obecny jest w Chinach od trzech dekad, posiada tam 144 hotele. Na podstawie zawartej umowy hotele ekonomiczne i ze średniego segmentu należące do Accoru wejdą w skład grupy Huazhu, która stanie się wyłącznym franczyzodawcą rozwijającym marki ibis, ibis Styles, Novotel i Mercure oraz markę z wyższej kategorii Grand Mercure w Chinach, Mongolii i na Tajwanie. Accor pozostanie właścicielem hoteli z segmentu luxury i upscale: Sofitel, Pullman i MGallery, w których Huazhu obejmie 10 proc. udziałów. Z kolei Accor obejmie 10 proc. udziałów w całej grupie Huazhu. Wszystkie hotele Accoru na tamtejszym rynku będą nadal działały pod swoimi markami.
– Połączenie znajomości lokalnego rynku Huazhu z naszymi markami stworzy hotelarskiego giganta o wartości nie do przecenienia zarówno dla obu spółek, jak i dla naszych klientów – powiedział Sebastien Bazin, prezes Grupy Accor. Ji Qi, założyciel Huazhu, stwierdził, że nawiązanie tej współpracy oznacza „nie mający sobie równych sojusz na globalnym rynku hotelarskim”. – Biorąc pod uwagę szeroki portfel marek oraz platformy dystrybucyjne i programy lojalnościowe, Accor i Huazhu mają wiele wspólnych wartości. Łącząc siły możemy przyspieszyć wzrost oraz przyciągnąć więcej klientów do poszerzonej sieci.
Accor przejmie 10 proc. udziałów w Huazhu. Celem sojuszu jest połączenie atutów obu grup, czyli rozpoznawalnych globalnie marek i sieci dystrybucyjnej Accoru, z szerokim zasięgiem, lokalną rozpoznawalnością i perspektywami rozwojowymi Huazhu Hotels Group. Partnerstwo Accoru i Huazhu ma na celu przyspieszenie rozwoju obu grup w Chinach, które są dziś jednym z największych rynków podróży krajowych i największym na świecie rynkiem turystyki wyjazdowej. Huazhu jest najszybciej rozwijającą się grupą hotelarską w Chinach dysponującą ponad 1,9 tys. hoteli. Plasuje się na 13. miejscu w rankingu największych grup hotelarskich na świecie. Marki hotelowe Huazhu obejmują pełen zakres segmentów rynkowych, od kategorii wyższej po ekonomiczną. Dzięki temu profil grupy idealnie pokrywa się z działalnością Accoru, który również w swoim portfolio ma pełen zakres marek, od luksusowego Sofitela po ibis Budget i F1.
Accor, który obecny jest w Chinach od trzech dekad, posiada tam 144 hotele. Na podstawie zawartej umowy hotele ekonomiczne i ze średniego segmentu należące do Accoru wejdą w skład grupy Huazhu, która stanie się wyłącznym franczyzodawcą rozwijającym marki ibis, ibis Styles, Novotel i Mercure oraz markę z wyższej kategorii Grand Mercure w Chinach, Mongolii i na Tajwanie. Accor pozostanie właścicielem hoteli z segmentu luxury i upscale: Sofitel, Pullman i MGallery, w których Huazhu obejmie 10 proc. udziałów. Z kolei Accor obejmie 10 proc. udziałów w całej grupie Huazhu. Wszystkie hotele Accoru na tamtejszym rynku będą nadal działały pod swoimi markami.
– Połączenie znajomości lokalnego rynku Huazhu z naszymi markami stworzy hotelarskiego giganta o wartości nie do przecenienia zarówno dla obu spółek, jak i dla naszych klientów – powiedział Sebastien Bazin, prezes Grupy Accor. Ji Qi, założyciel Huazhu, stwierdził, że nawiązanie tej współpracy oznacza „nie mający sobie równych sojusz na globalnym rynku hotelarskim”. – Biorąc pod uwagę szeroki portfel marek oraz platformy dystrybucyjne i programy lojalnościowe, Accor i Huazhu mają wiele wspólnych wartości. Łącząc siły możemy przyspieszyć wzrost oraz przyciągnąć więcej klientów do poszerzonej sieci.
Dodaj komentarz