Praktyka paszportem do pracy

W ramach programu Leonardo da Vinci „Zagraniczna praktyka zawodowa paszportem do pracy” 16 uczniów Zespołu Szkół Hotelarsko-Turystyczno-Gastronomicznych nr 1 w Warszawie przy ul. Krasnołęckiej uczestniczyło w miesięcznych praktykach w miejscowościach Ubeda i Baeza w Hiszpanii. Projekt ten umożliwił im zdobycie wiedzy i umiejętności zawodowych w sektorze hotelarsko-turystycznym.



Praktyki odbywały się głównie w hotelach, informacji turystycznej, ale też w centrum promocji oliwy z oliwek w Hiszpanii. Przed wyjazdem uczniowie brali udział w przygotowawczym kursie języka angielskiego i hiszpańskiego, w zajęciach z geografii turystycznej, informatyki i upowszechniania rezultatów projektu oraz w rozmowach kwalifikacyjnych z przyszłymi pracodawcami. W hiszpańskich hotelach praktykanci zapoznawali się z zadaniami recepcji, służby pięter i gastronomii hotelowej. W biurach podróży przygotowywali ofertę turystyczną i zapoznawali z nią turystów. W centrum interpretacji oliwy z oliwek zobaczyli, jak promuje się produkt regionalny, jakim jest w Andaluzji oliwa z oliwek.



Podczas pobytu były zorganizowane całodniowe wycieczki do trzech miast: Grenady, Kordoby i Malagi. W Ubedzie dla uczniów zorganizowano liczne spotkania, które pozwoliły na poznanie miejscowych zwyczajów, zabytków i innych atrakcji turystycznych. Wszystkie wycieczki wzbogaciły wiedzę uczniów o odwiedzanym kraju, pozwoliły na poznanie lokalnego kolorytu i zanurzenie się w atmosferę Andaluzji. Na zakończenie projektu uczniowie otrzymali: certyfikat odbytych praktyk z miejsca pracy, certyfikat Europass Mobility i certyfikat kursu języka hiszpańskiego. Dzięki zaangażowaniu uczniów oraz staraniom polskich organizatorów i miejscowych koordynatorów, projekt okazał się prawdziwym sukcesem. Spełniły się oczekiwania obydwu stron projektu – hiszpańscy pracodawcy byli bardzo zadowoleni z pracy polskich uczniów, a praktykanci mieli wielką satysfakcję z tak urozmaiconego i atrakcyjnego pobytu. Zdobyte podczas praktyk umiejętności i doświadczenie zwiększą szanse uczniów na rynku pracy i zostaną docenione przez ich przyszłych pracodawców. Wrażenia zaś, których doświadczyli podczas miesięcznego pobytu w Hiszpanii, poszerzyły ich horyzonty i obudziły chęć dalszego poznawania świata.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *