Chińska ekspansja sieci Accor

Grupa Accor i Huazhu Hotels Group zawarły kompleksowe i długoterminowe porozumienie w wyniku którego powstanie największa i najbardziej zróżnicowana spółka hotelowa w Chinach. Grupa dysponować będzie ponad 2.000 hotelami i dużym potencjałem rozwoju. „Partnerstwo z Huazhu wzmocni siłę globalnych marek Accor oraz głównego gracza na chińskim rynku hotelarskim” powiedział Sebastien Bazin, Prezes i CEO Grupy Accor. „Połączenie znajomości lokalnego rynku Huazhu z naszymi markami stworzy hotelarskiego giganta o niedoścignionej wartości zarówno dla obu spółek, jak i dla naszych klientów”. Ji Qi - założyciel Huazhu pełniący zarazem funkcję Prezesa i CEO Grupy powiedział, że nawiązanie tej współpracy oznacza nie mający sobie równych sojusz na globalnym rynku hotelarskim. „Biorąc pod uwagę szeroki portfel marek oraz silne platformy dystrybucyjne i programy lojalnościowe, Accor i Huazhu mają wiele wspólnych wartości. Łącząc siły możemy przyspieszyć wzrost oraz przyciągnąć więcej klientów do poszerzonej sieci” powiedział Ji Qi. Strategiczny sojusz zapowiada nową erę w hotelarstwie Partnerstwo Accoru i Huazhu gwałtownie przyspieszy rozwój obu grup na rynku, który jest dziś jednym z największych rynków podróży krajowych i największym na świecie rynkiem turystyki wyjazdowej. Celem sojuszu jest połączenie atutów obu grup, czyli cieszących się międzynarodowym uznaniem marek i potężnej sieci dystrybucyjnej Accoru z szerokim zasięgiem, lokalną reputacją oraz perspektywami rozwojowymi Huazhu Hotels Group w Chinach. Podobne cele, podobna wizja Huazhu jest wiodącą i najszybciej rozwijającą się grupą hotelarską w Chinach dysponującą portfelem ponad 1.900 hoteli. W roku 2013(1) Huazhu plasowała się na trzynastym miejscu w rankingu największych grup hotelarskich na świecie. Marki hotelowe Huazhu obejmują pełen zakres segmentów rynkowych od kategorii wyższej (Joya, Manxin) przez hotele kategorii średniej (JI Hotels, Starway) aż po hotele ekonomiczne (Hanting, Elan and Hi Inn), dzięki czemu profil grupy idealnie pokrywa się z działalnością Accoru. Huazhu ma największe plany rozwojowe wśród grup hotelarskich w Chinach oraz przygotowuje się do dalszej ekspansji. Accor posiada aktualnie 144 hotele w Chinach pod ośmioma markami - w segmencie hoteli luksusowych / kategorii wyższej (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure); hoteli średniej kategorii (Novotel, Mercure) oraz ekonomicznych (ibis, ibis Styles). Grupa jest obecna w Chinach już ponad trzy dekady. Accor jest wiodącą grupą hotelarską w Europie, Ameryce Łacińskiej, Afryce, na Bliskim Wschodzie oraz w Australii i Oceanii. Na podstawie zawartej transakcji hotele ekonomiczne i hotele kategorii średniej należące do Accoru w Chinach wejdą w skład grupy Huazhu. Zgodnie z warunkami porozumienia, Huazhu stanie się wyłącznym masterfranczyzodawcą Accoru działającym i rozwijającym marki ekonomiczne (ibis, ibis Styles,) segmentu średniego (Novotel i Mercure) oraz markę kategorii wyższej Grand Mercure w Chinach, Mongolii i na Tajwanie. Accor pozostanie właścicielem hoteli marek luksusowych i wyższych w Chinach, w tym hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz The Sebel, będzie także dbać o rozwój tych marek. Huazhu stanie się mniejszościowym akcjonariuszem hoteli marek luksusowych i kategorii wyższej należących do Accoru w Chinach (10%) oraz będzie wspomagać ich przyszły rozwój w tym kraju dzięki swoim relacjom z kluczowymi chińskimi inwestorami na rynku nieruchomości. Hotele Accoru w Chinach będą nadal działały pod międzynarodowymi markami oraz zgodnie z ich standardami, korzystając z dotychczasowych platform globalnej dystrybucji i programów lojalnościowych oraz z dodatkowego wsparcia sieci Huazhu oraz reputacji tej grupy w Chinach. Hotele zachowają swoją tożsamość, specyfikę oraz międzynarodowe standardy, korzystając jednocześnie z szerokiego lokalnego potencjału Huazhu i jego znajomości lokalnego rynku. Zgodnie z warunkami porozumienia, Accor obejmie 10% udział w Huazhu oraz stanowisko w Radzie Dyrektorów Huazhu. Działając razem - przyspieszymy rozwój, wzmocnimy dystrybucję i program lojalnościowy Celem tego strategicznego sojuszu jest przyspieszenie ekspansji poprzez wsparcie grupy Huazhu, jej relacji z inwestorami na rynku nieruchomości oraz doświadczenie operatora dużej sieci hotelarskiej w Chinach. Huazhu planuje otwarcie od 350 do 400 nowych hoteli pod markami Accor w nadchodzących pięciu latach. Umowa umożliwi członkom obu programów lojalnościowych (łącznie 47 mln posiadaczy kart członkowskich) dostęp do sieci ponad 5600 hoteli na całym świecie. „Partnerstwo z Huazhu ma znaczenie dla naszej transformacji cyfrowej z uwagi na fakt, że umowa połączy mocne strony platform rezerwacyjnych oraz programów lojalnościowych obu grup, zapewniając poszerzenie zasięgu dystrybucji” powiedział Sebastien Bazin. “Umowa umożliwi podróżnym i posiadaczom kart lojalnościowych szerszy dostęp i większy wybór hoteli”. [1] Źródło: roczny ranking największych spółek hotelarskich opracowany przez HOTELS w roku 2014


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *