Autor: Elżbieta Nitsze
Na skuteczność działu sprzedaży przede wszystkim mają wpływ: właściwa
selekcja personelu, prawidłowa
organizacja pracy działu i optymalny podział obowiązków między
poszczególne stanowiska.
Bardzo ważna jest też umiejętność jasnego określenia strategicznych
planów oraz nagród za
ich osiągnięcie lub konsekwencji za brak ich realizacji.
Etap pierwszy budowania działu sprzedaży to określenie struktury działu oraz przygotowanie zakresu obowiązków każdego ze stanowisk. Realizując ten etap bierzemy pod uwagę nasz potencjał sprzedażowy – wielkość hotelu, liczbę pokoi, dodatkowe usługi, jakie będziemy jeszcze oferować na rynku (konferencyjne, gastronomiczne, SPA). Na strukturę wpływ ma również położenie geograficzne obiektu oraz ewentualna przynależność do większej grupy hotelowej.
STRUKTURA
Najczęściej spotykana struktura organizacyjna działu handlowego składa się z następujących osób:
Etap pierwszy budowania działu sprzedaży to określenie struktury działu oraz przygotowanie zakresu obowiązków każdego ze stanowisk. Realizując ten etap bierzemy pod uwagę nasz potencjał sprzedażowy – wielkość hotelu, liczbę pokoi, dodatkowe usługi, jakie będziemy jeszcze oferować na rynku (konferencyjne, gastronomiczne, SPA). Na strukturę wpływ ma również położenie geograficzne obiektu oraz ewentualna przynależność do większej grupy hotelowej.
STRUKTURA
Najczęściej spotykana struktura organizacyjna działu handlowego składa się z następujących osób:
- Osoba kierująca działem – dyrektor lub kierownik sprzedaży, rzadziej dyrektor hotelu, choć w małych obiektach do ok. 70 pokoi jest spotykane, że sprzedaż bezpośrednio podlega i raportuje do dyrektora obiektu. Sukces efektywnej sprzedaży tkwi w sile szefa działu. Do jego obowiązków należy koordynacja pracy zespołu, rozliczanie z bieżącej realizacji zadań i skuteczności pozyskiwania klientów, a co za tym idzie wyników finansowych dla hotelu, opracowywanie planów sprzedażowych i marketingowych. Dodatkowo aktywnie wspiera on marketing w działaniach promocyjnych, aby były one spójne z całością filozofii sprzedaży. Kolejnym ważnym aspektem jest raportowanie, z którego wynika, na jakim etapie jest sprzedaż, skąd i dlaczego mamy rezerwacje z podziałem na segment grupowy i indywidualny, jaki jest poziom rezerwacji gwarantowanych, skąd biorą się anulacje i jakie są ich powody, jak wygląda skuteczność poszczególnych działań promocyjnych dla danych produktów w każdym kanale promocji oraz jakie są planowane działania promocyjne i sprzedażowe ze wskazaniem prognoz ich skuteczności or
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz