Funkcjonalność, grafika, technologia

Autor: Marcin Dragan
Marcin Dragan, dyrektor zarządzający
firmy PRO FITROO M specjalizującej się
w marketingu internetowym w branży
hotelarskiej.


Strona internetowa musi spełniać kilka funkcji, z których najważniejsze to: informacyjna, promocyjna i rezerwacyjna. Jak ją zaprojektować, a potem technicznie wykonać, aby potencjalny gość mógł z niej skorzystać i łatwo sie po niej poruszać, a właścicielowi przynosiła zyski w postaci rezerwacji?




Funkcjonalność

Najważniejszą funkcją strony internetowej jest przekazywanie kluczowych informacji – nazwa hotelu, adres, telefon i e-mail kontaktowy oraz jak do niego dojechać. Choć zawarcie tych informacji wydaje się oczywistością, to w internecie nie brakuje stron hotelowych, na których próżno szukać choćby adresu obiektu. Współczesne trendy nakazują, by zestaw najważniejszych danych prezentowany był w obrębie całego serwisu internetowego, najczęściej w nagłówku lub stopce strony głównej i wszystkich podstron.


Ponieważ oferta każdego hotelu jest bardzo bogata, sztuką jest jej umiejętna ekspozycja, a więc także podział informacji na sekcje i podstrony, których kolejność i hierarchia odpowiada celom biznesowym hotelu. Dla jednego hotelu ważniejsza może być oferta SPA, a dla innego oferta weselna czy konferencyjna, dlatego zakres merytoryczny informacji na różnych stronach hotelowych może być skrajnie odmienny. Taki podział informacji, zwany także mapą strony, powinien układać się w „drzewo informacji”, gdzie każdy główny dział ma swoje „gałęzie”, czyli podstrony.


W przypadku bardzo rozbudowanych serwisów internetowych, architektura informacji może mieć wiele poziomów, lecz nie zaleca się więcej niż trzech. W przeciwnym razie dotarcie internauty do interesującej go oferty będzie wymagało zbyt wiele kliknięć i czasu, co może zniechęcać potencjalnych klientów do kontaktu z hotelem. Strona internetowa powinna więc być tak skonstruowana, by umożliwiała łatwą nawigację pomiędzy poszczególnymi działami i pozwalała na zorientowanie się użytkownikowi, w której sekcji się znajduje. Ponieważ współczesne strony hotelowe składają się z kilkudziesięciu podstron w języku ojczystym, a każda wersja językowa multiplikuje tę liczbę, konieczne jest zastosowanie systemów ułatwiających hotelarzom zarządzanie ofertą.


Systemy zarządzania treścią (ang. Content Management System – CMS) umożliwiają wprowadzanie i edycję treści oraz wzajemne łączenie, potocznie zwane „linkowaniem”. Zazwyczaj ich obsługa jest stosunkowo prosta i nie wymaga od użytkownika znajomości języka HTML, a sam wygląd aplikacji przypomina popularny edytor Microsoft Word. Na rynku dostępny jest szereg rozwiązań typu CMS, decydując się na dane rozwiązanie warto sprawdzić jego możliwości integracji z systemami rezerwacyjnymi, gdyż w przeciwnym razie czeka nas wiele pracy nad ciągłym aktualizowaniem cennika i zestawu ofert specjalnych. Systemy CMS pozwalają również na wprowadzanie zdjęć i innych multimediów.


Warto więc wykorzystać tę funkcję do zilustrowania treści atrakcyjną grafiką i tym samym wzmocnić siłę przekazu. Coraz więcej stron internetowych, poza tradycyjnymi galeriami zdjęć, prezentuje również zdjęcia panoramiczne (tzw. panoramy 3D), filmy wideo, a także moduły prezentacji sal konferencyjnych w 3D. Dobrej prezentacji wymagają szczególnie pokoje hotelowe, gdyż ich standard ma istotny wpływ na wybór obiektu. Jednak najważniejszym czynnikiem wyboru hotelu i pokoju jest jego dostępność i cena. Dlatego moduł prezentacji pokoi powinien być połączony z system rezerwacyjnym typu Booking Engine, aby umożliwiać sprawdzanie dostępności i cen w wybranym okresie or [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *