10 rad jak przyciągnąć i utrzymać klienta?

Autor: Anna Kłossowska
Pomysłów na to, jak przyciągnąć, a potem utrzymać klienta jest całkiem sporo i są już one stosowane z powodzeniem w hotelach na świecie. Oto lista 10 najpopularniejszych rozwiązań.

1. Zniżka dla stałych klientów
.

Tu można zastosować kilka opcji, budując w ten sposób program lojalnościowy w stosunku do wiernych gości:
  • określona, stała zniżka dla osób, które będą korzystały z usług hotelu po raz kolejny,
  • system: im więcej powrotów do hotelu, tym większa zniżka,
  • większa zniżka w tzw. low sezonie albo właśnie high sezonie,
  • dodatkowa zniżka w przypadku, gdy dana osoba przyjeżdża dwukrotnie do hotelu w tym samym sezonie,
  • cena za pobyt tygodniowy skalkulowana za 6 dni, a za dwutygodniowy jak za 11 dni.

2 Zniżka dla klienta, który poleci hotel innym osobom.

Można tu zastosować opcję: im więcej poleconych osób, tym większy upust.


3 Specjalne zniżki dla osób z małymi dziećmi.

Pakiety rodzinne, niższa cena dla drugiego dziecka w pokoju, posiłki gratis dla maluchów do 7. roku życia, darmowa baby sitter/ animator/miniprzedszkole na terenie obiektu, niższa cena różnych kursów organizowanych dla dzieci przez hotele i in.


4. Zniżki dla seniorów.

Wiek seniora każdy ośrodek może sobie ustalić samodzielnie, ale należy być ostrożnym ze zbyt niską granicą. Po pierwsze – ze względu na ewentualną zbyt dużą liczbę klientów korzystających z tej zniżki, po drugie – ze względów na możliwość urażenia np. 58-letniej kobiety, która za seniorkę się nie uważa.


5 Możliw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




11 odpowiedzi na “10 rad jak przyciągnąć i utrzymać klienta?”

  1. reklamowiec pisze:

    dobre są tez gadżety reklamowe, które można rozdawać na przykład po wszystkim. A skąd je wziąć, albo pomysły na nie? Choćby od agencji reklamowej, initi.pl – taki przykład – grunt to pomysł 🙂

  2. Iga Be pisze:

    Zniżki zawsze dobrze działają na klientów 😉 Ważne jest jednak też, żeby znaleźć sposób na skuteczne dotarcie z informacją o takich promocjach. U mnie bardzo fajnie sprawdzają się powiadomienia smsowe, myślę, że są znacznie skuteczniejsze niż choćby maile. Niedawno wyszła też ciekawa aplikacja od SerwerSMS – „OKAZJE SMS”. Umożliwia m.in. gromadzenie baz danych czy wydawanie kodów rabatowych: http://serwersms.pl/media/informacje-prasowe/artykul/590-ruszyla-nowa-aplikacja-opracowana-przez-platforme-serwersms-pl Warto się zapoznać 🙂

  3. Artur pisze:

    Iga, SMS jak najbardziej, ale potrzebne są jeszcze bazy klientów do tego. Ja korzystam z http://www.bazysms.pl, Można filtrować po wieku, płci, lokalizacji itd.

  4. Pensjonariuszka pisze:

    Reklama w sieci to podstawa- strona, facebook, mailing, katalogi/bazy noclegowe. Ostatnio na fajny poradnik w tym temacie trafiłam- bardzo przydatne informacje. Powoli wdrażam rozwiązania, o których tam przeczytałam i widzę większy odzew klientów niż wcześniej, http://guide.zapizap.com/informacja-o-poradniku/ Polecam.

  5. Do Pensjonariuszka pisze:

    No całkiem przydatny poradnik dla osób, które mają jakiś obiekt noclegowy, chociaż można go też zastosować do innych rodzajów działalności. Dobrze, że napisany przystępnym językiem.

  6. Jowita pisze:

    faktycznie jak dla mnie własnie różnego rodzaju opcje mające utrzymać klienta sprawdzają się najlepiej ja sama stosuję karty rabatowe i klienci sami dopytują o to jak taką kartę dostać, to że przyciągają wzrok i przypominają klientowi o nas w portfelu to jeszcze inna sprawa, ja karty robiłam w cardon bo są bardzo wysokiej jakości i nic się nie ściera i nie zaczyna nieestetycznie wyglądać a do tego robią ciekawe projekty i faktycznie o wszystko można dopytywać po sto razy

  7. DorotaPaczek pisze:

    Myślę, że liczy się relacja z klientem, dobra relacja. Nawiązanie nie jest sprawą najprostszą, ale wówczas można zyskać lojalnego klienta, któremu owa właśnie lojalność nie pozwoli na korzystanie z usług konkurencyjnych hoteli. Tacy klienci dzwonią, rezerwują wracają. Są jedynymi z najcenniejszych…

  8. Mariusz pisze:

    Warto też stworzyć persony, by dopasować ofertę pod swoich klientów, Zainteresowane osoby odsyłam do artykułu: http://analizamarketingowa.pl/index.php/2016/09/30/potencjal-person-cz-1/

  9. iza pisze:

    Klient lubi jak się o niego dba, interesuje się nim. To przyciąga i pokazuje nas w lepszym świetle. Warto poświęćić na to trochę więcej czasu – kamflex.pl/blog/86#posprzedazowa-obsluga-klienta – w tym linku znjadują się rozwiązania, które warto znać. Nie spodziewałam się że CRM, może być tak skuteczny!

  10. Asia K. pisze:

    Najlepsze są działania długotrwałe i kreatywne. Taka branża, konkurencja coraz większa, nie tylko ze strony innych hoteli.. Warto wszystko to powiązać z odpowiednim wizerunkiem dopasowanym do grupy docelowej. Taka jestem mądra:) ale nam to wszystko robi agencja (Nakatomi – 100% profesjonalizmu), jesteśmy bardzo zadowoleni, warto inwestować w taki kompleksowy rodzaj współpracy.

  11. włodek3838383 pisze:

    Pranie pościeli w naszym hotelu zlecamy pralni, która jest w pobliżu. Nie wybrałem jej bez powodu – najpierw mieliśmy kilkumiesięczny okres próbny. Pościel prana w środkach OMO wracała do nas czyściutka i pachnąca. Goście są zadowoleni, więc nasza współpraca z pralnią trwa nadal.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *