Autor: Anna Kłossowska
Pomysłów na to, jak przyciągnąć, a potem utrzymać klienta jest całkiem sporo i są już one stosowane z powodzeniem w hotelach na świecie. Oto lista 10 najpopularniejszych rozwiązań.
1. Zniżka dla stałych klientów.
Tu można zastosować kilka opcji, budując w ten sposób program lojalnościowy w stosunku do wiernych gości:
2 Zniżka dla klienta, który poleci hotel innym osobom.
Można tu zastosować opcję: im więcej poleconych osób, tym większy upust.
3 Specjalne zniżki dla osób z małymi dziećmi.
Pakiety rodzinne, niższa cena dla drugiego dziecka w pokoju, posiłki gratis dla maluchów do 7. roku życia, darmowa baby sitter/ animator/miniprzedszkole na terenie obiektu, niższa cena różnych kursów organizowanych dla dzieci przez hotele i in.
4. Zniżki dla seniorów.
Wiek seniora każdy ośrodek może sobie ustalić samodzielnie, ale należy być ostrożnym ze zbyt niską granicą. Po pierwsze – ze względu na ewentualną zbyt dużą liczbę klientów korzystających z tej zniżki, po drugie – ze względów na możliwość urażenia np. 58-letniej kobiety, która za seniorkę się nie uważa.
5 Możliw [...]
1. Zniżka dla stałych klientów.
Tu można zastosować kilka opcji, budując w ten sposób program lojalnościowy w stosunku do wiernych gości:
- określona, stała zniżka dla osób,
które będą korzystały z usług hotelu
po raz kolejny,
- system: im więcej powrotów do hotelu,
tym większa zniżka,
- większa zniżka w tzw. low sezonie
albo właśnie high sezonie,
- dodatkowa zniżka w przypadku, gdy
dana osoba przyjeżdża dwukrotnie do
hotelu w tym samym sezonie,
- cena za pobyt tygodniowy skalkulowana
za 6 dni, a za dwutygodniowy
jak za 11 dni.
2 Zniżka dla klienta, który poleci hotel innym osobom.
Można tu zastosować opcję: im więcej poleconych osób, tym większy upust.
3 Specjalne zniżki dla osób z małymi dziećmi.
Pakiety rodzinne, niższa cena dla drugiego dziecka w pokoju, posiłki gratis dla maluchów do 7. roku życia, darmowa baby sitter/ animator/miniprzedszkole na terenie obiektu, niższa cena różnych kursów organizowanych dla dzieci przez hotele i in.
4. Zniżki dla seniorów.
Wiek seniora każdy ośrodek może sobie ustalić samodzielnie, ale należy być ostrożnym ze zbyt niską granicą. Po pierwsze – ze względu na ewentualną zbyt dużą liczbę klientów korzystających z tej zniżki, po drugie – ze względów na możliwość urażenia np. 58-letniej kobiety, która za seniorkę się nie uważa.
5 Możliw [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
dobre są tez gadżety reklamowe, które można rozdawać na przykład po wszystkim. A skąd je wziąć, albo pomysły na nie? Choćby od agencji reklamowej, initi.pl – taki przykład – grunt to pomysł 🙂
Zniżki zawsze dobrze działają na klientów 😉 Ważne jest jednak też, żeby znaleźć sposób na skuteczne dotarcie z informacją o takich promocjach. U mnie bardzo fajnie sprawdzają się powiadomienia smsowe, myślę, że są znacznie skuteczniejsze niż choćby maile. Niedawno wyszła też ciekawa aplikacja od SerwerSMS – „OKAZJE SMS”. Umożliwia m.in. gromadzenie baz danych czy wydawanie kodów rabatowych: http://serwersms.pl/media/informacje-prasowe/artykul/590-ruszyla-nowa-aplikacja-opracowana-przez-platforme-serwersms-pl Warto się zapoznać 🙂
Iga, SMS jak najbardziej, ale potrzebne są jeszcze bazy klientów do tego. Ja korzystam z http://www.bazysms.pl, Można filtrować po wieku, płci, lokalizacji itd.
Reklama w sieci to podstawa- strona, facebook, mailing, katalogi/bazy noclegowe. Ostatnio na fajny poradnik w tym temacie trafiłam- bardzo przydatne informacje. Powoli wdrażam rozwiązania, o których tam przeczytałam i widzę większy odzew klientów niż wcześniej, http://guide.zapizap.com/informacja-o-poradniku/ Polecam.
No całkiem przydatny poradnik dla osób, które mają jakiś obiekt noclegowy, chociaż można go też zastosować do innych rodzajów działalności. Dobrze, że napisany przystępnym językiem.
faktycznie jak dla mnie własnie różnego rodzaju opcje mające utrzymać klienta sprawdzają się najlepiej ja sama stosuję karty rabatowe i klienci sami dopytują o to jak taką kartę dostać, to że przyciągają wzrok i przypominają klientowi o nas w portfelu to jeszcze inna sprawa, ja karty robiłam w cardon bo są bardzo wysokiej jakości i nic się nie ściera i nie zaczyna nieestetycznie wyglądać a do tego robią ciekawe projekty i faktycznie o wszystko można dopytywać po sto razy
Myślę, że liczy się relacja z klientem, dobra relacja. Nawiązanie nie jest sprawą najprostszą, ale wówczas można zyskać lojalnego klienta, któremu owa właśnie lojalność nie pozwoli na korzystanie z usług konkurencyjnych hoteli. Tacy klienci dzwonią, rezerwują wracają. Są jedynymi z najcenniejszych…
Warto też stworzyć persony, by dopasować ofertę pod swoich klientów, Zainteresowane osoby odsyłam do artykułu: http://analizamarketingowa.pl/index.php/2016/09/30/potencjal-person-cz-1/
Klient lubi jak się o niego dba, interesuje się nim. To przyciąga i pokazuje nas w lepszym świetle. Warto poświęćić na to trochę więcej czasu – kamflex.pl/blog/86#posprzedazowa-obsluga-klienta – w tym linku znjadują się rozwiązania, które warto znać. Nie spodziewałam się że CRM, może być tak skuteczny!
Najlepsze są działania długotrwałe i kreatywne. Taka branża, konkurencja coraz większa, nie tylko ze strony innych hoteli.. Warto wszystko to powiązać z odpowiednim wizerunkiem dopasowanym do grupy docelowej. Taka jestem mądra:) ale nam to wszystko robi agencja (Nakatomi – 100% profesjonalizmu), jesteśmy bardzo zadowoleni, warto inwestować w taki kompleksowy rodzaj współpracy.
Pranie pościeli w naszym hotelu zlecamy pralni, która jest w pobliżu. Nie wybrałem jej bez powodu – najpierw mieliśmy kilkumiesięczny okres próbny. Pościel prana w środkach OMO wracała do nas czyściutka i pachnąca. Goście są zadowoleni, więc nasza współpraca z pralnią trwa nadal.