Autor: Anna Patoleta
Światowe trendy na rynku kosmetyków konsumenckich istotnie wpływają na to, jakie oczekiwania stawiane są kosmetykom hotelowym. Na znaczeniu zyskują produkty ekologiczne, organiczne, oparte na naturalnych składnikach. Podejście proekologiczne i troska o środowisko mają znaczący wpływ przy wyborze kosmetyków.
Kosmetyki ekologiczne muszą być pozbawione:
– parabenów (konserwantów powodujących alergie i stany zapalne skóry),
– silikonów (nadają włosom połysk, lecz przy dłuższym stosowaniu powodują ich wysuszanie wewnętrzne, przez co są one kruche i łamliwe),
– substancji pochodzenia zwierzęcego (tanie mydło produkuje się ze zługowanego łoju krowiego, to lepsze z oleju palmowego),
– substancji modyfikowanych genetycznie (GMO),
– nie są testowane na zwierzętach.
– zawierają wiele składników pochodzenia naturalnego i są biodegradowalne w stopnie wyższym niż 90 proc.
W przypadku produktów oznaczonych jako organiczne dochodzą do tego kwestie takie jak:
– brak olejów mineralnych,
– minimum 95 proc. naturalnych składników, w tym nie mniej niż 10 proc. pochodzących z upraw organicznych.
Obserwuje się także wpływ ekologii na wygląd kosmetyków. W projektowaniu opakowań korzysta się z materiałów ekologicznych, podlegających obiegowi wtórnemu.
Dlaczego goście oczekują kosmetyków ekologicznych?
W ostatnich czasach odnotowuje się coraz więcej alergii skórnych, a jednocześnie rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów. Szczególnie w przypadku kosmetyków do pielęgnacji ciała poszukiwane są produkty odpowiednie do wrażliwej skóry i przyjazne dla środowiska. Dodatkowym argumentem są wartości etyczne. Jeżeli hotel kładzie nacisk na ochronę środowiska i zrównoważony rozwój, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz