Otworzyć hotel bez wpadek

Autor: Lidia Wiszniewska
Opisany we wrześniowym artykule „Hotelarza” – „Kryzys w praktyce”, konflikt spółki Polaris, zarządzającej hotelem DoubleTree by Hilton z firmą wynajmu pracowników AG+ jest, jak już stwierdził autor artykułu, podręcznikowym przykładem (tzw. case study) do pokazania całości procesu zarządzania sytuacją kryzysową. Chcąc odnieść się do pewnych standardów, najpierw jeszcze raz zwróćmy uwagę na ogólne aspekty warunkujące dobre otwarcia hotelu. Pracownicy – najważniejsze aktywa Przede wszystkim to prawidłowe zarządzanie projektem, czyli finansowanie, planowanie, skoordynowane działania właścicieli, zarządzających, firm wykonawczych. Posiadanie wystarczającego kapitału obrotowego otwarcia, który zabezpieczy płynność finansową firmy w przypadku braku obrotów na początku. Rzadkością są otwarcia hoteli w sytuacji rynkowej, gdy popyt przewyższa podaż, i dla większości hoteli jest aktualne pojęcie pierwszego roku działalności. I najważniejsze aktywa hotelarstwa, czyli pracownicy. Jeżeli jest to hotel sieciowy, to w umowie są regulacje dotyczące wsparcia wiedzą i doświadczeniem sieciowym na etapie projektu, budowy, wyposażenia (dotyczy i umów o franczyzę, i o zarządzanie). W takim przypadku osoby na kluczowe stanowiska hotelu, jak dyrektor, finanse, szef kadr, sprzedaż i operacyjni, są przyjmowane od dziewięciu do sześciu miesięcy przed otwarciem, w zależności od wielkości i struktury obiektu oraz pożądanych rezultatów, czyli tego jak dobre powinno być otwarcie jakościowo i finansowo. W przypadku hoteli bez wsparcia sieciowego na etapie przed otwarciowym często pożądanym jest udział dyrektora i innych specjalistów operacyjnych już na poziomie projektu, lub sami właściciele mają doświadczenie w hotelarstwie, projektach, budowie. Pozostałych pracowników średniego i podstawowego szczebla przyjmuje się do pracy od ośmiu do czterech tygodni, a wprowadza do hotelu na szkolenia techniczne na min. dwa tygodnie przed otwarciem. I te dwa tygodnie poświęca się na tzw. suche otwarcie: trenowanie procedur operacyjnych, szkolenia na gościach, którymi są sami pracownicy, przygotowanie kuchni, produktów, końcowe sprzątanie oraz koordynacja wszystkich technicznych i elektronicznych systemów. Wyławianie usterek, błedów, niedociągnieć. I tak dalej. WITAMY. To od jakości przyjętych pracowników zależy jak dobry będzie start: marketing, PR, sprzedaż, szkolenia, obsługa i w rezultacie możliwości spłaty kredytu. W tym przypadku lokalizacja hotelu też jest pewnym utrudnieniem w pozyskaniu pracowników. Zatem biorąc wszystko pod uwagę, należy być dobrym i pożądanym pracodawcą, o dobrej opinii – w branży, w której jak wiemy nie ma wysokich zarobków, a jest ciężka praca 24/7. Będąc hotelarzem, jestem również szkole [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *