Orbis. Nowy rozdział

Autor: Rozmawiał Rafał Szubstarski
Wywiad z Gillesem Clavie, prezesem zarządu i dyrektorem generalnym Orbis SA Orbis poinformował o otrzymanej od Accoru ofercie na zakup 38 istniejących i ośmiu przygotowywanych do otwarcia hoteli w krajach Europy Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry, Polska, Bułgaria, Rumunia, Macedonia). Co to oznacza dla Orbisu? Naszym celem było i jest wzmocnienie pozycji Orbisu jako lidera w branży hotelowej w Europie Centralnej poprzez rozwój i zwiększenie efektywności sieci hoteli. Dlatego skupiamy się na ekspansji poprzez zarządzanie, franczyzę oraz inwestycje we własne hotele. Realizujemy także projekty rozwojowe zwiększające wartość spółki. Nie wykluczaliśmy przejęć, pod warunkiem oczywiście, że byłyby one korzystne dla nas i dla naszych akcjonariuszy. Analizowaliśmy i analizujemy możliwości pod tym kątem, a ewentualne przejęcie biznesu Accoru w kolejnych sześciu krajach Europy Środkowej (plus dwóch hoteli w Polsce – Sofitel Wrocław i ibis Warszawa Stare Miasto, które są już w Grupie Orbis na podstawie umów o zarządzanie) wpisuje się w naszą strategię. Posiadamy licencję na prowadzenie działalności pod markami należącymi do Accoru na terenie Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Od lat potwierdzamy, że z sukcesem prowadzimy biznes hotelarski w Polsce i na pozostałych rynkach. Mamy też doświadczenie w rentownym powiększaniu skali działalności. Accor zaproponował nam przejęcie roli regionalnego centrum na Europę Środkową. Nowa umowa licencyjna (Master License Agreement) pozwoliłaby nam na szybszy rozwój w regionie. Moglibyśmy odgrywać nową, ważniejszą rolę w grupie Accor i skorzystać z lepszych warunków wynikających z nowej umowy. Mocno wierzymy, że te zmiany mogą być korzystne dla spółki i akcjonariuszy. Kiedy pojawił się pomysł przejęcia hoteli Accoru w Europie Centralnej? Otrzymywaliśmy ze strony zarządu Accoru sygnały potwierdzające dobrą ocenę zmian w Orbisie, jakie zaszły w ostatnich latach. My natomiast rozglądaliśmy się za nowymi możliwościami w regionie. Wiedzieliśmy też, że Accor zastanawia się nad reorganizacją swojego biznesu w Europie Środkowej, co zapowiedział w swojej strategii. Otrzymaliśmy ofertę, co oznacza, że Accor uznał, iż warto powierzyć nam zarządzanie jego hotelami w tych krajach. Są to kraje bliskie nam geograficznie, razem z dzisiejszym portfolio Orbisu stworzylibyśmy spójną geograficznie grupę, którą dałoby się dobrze zarządzać regionalnie. 3/4 oferowanych hoteli znajduje się w stolicach państw, w których nasycenie hoteli według nas jest odpowiednie. Struktura rynków jest porównywalna do rynku w Polsce, wszystkie podmioty należą do Accoru, więc znamy segmentację klientów, procedury operacyjne, oferowane produkty i kulturę organizacji. Istnieje wiele podobieństw. Tak więc bylibyśmy o krok do przodu w porównaniu z potencjalnym przejęciem każdej innej, zewnętrznej sieci hoteli. Po transakcji Orbis byłby wyłącznym licencjodawcą marek Accoru dla ponad 110 hoteli w regionie. W sumie mówimy o 8 tys. pokoi w tak atrakcyjnych turystycznie miastach jak np. Praga czy Budapeszt. W ofercie znalazły się, m.in. hotele takie jak 5-gwia [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *