Louvre Hotels Group, druga co do wielkości sieć hotelarska w Europie z 1,1 tys. hoteli w 47 krajach, została sprzedana przez fundusz Starwood Capitals chińskiej sieci Jin Jang International. Kwota transakcji nie została ujawniona, ale szacuje się ją na ok. 1,2 mld euro.
Transakcja ma być zamknięta w pierwszym kwartale 2015 roku. Należąca do państwa Jin Jang International jest największą chińską siecią hotelową, która posiada 1,7 tys. hoteli w 11 krajach. Nowa grupa będzie jednym z dziesięciu największych graczy hotelarskich na świecie. – Istnieje silna synergia między Louvre Hotels Group i Jin Jiang, jeśli chodzi o portfolio marek, obecność na rynkach geograficznych i bazę gości – powiedział prezes Jin Jang Int. Yu Mingliang. Starwood Capital kupił Louvre Hotels w 2005 roku za 2,6 mld euro jako część koncernu Taittinger. Do Louvre Hotels należą takie marki jak Campanile, Premier Classe, Golden Tulip, Tulip Inn i Royal Tulip. W lipcu 2011 roku obie sieci podpisały umowę o długoterminowej współpracy, która miała wzmocnić relacje turystyczne między rynkiem francuskim i chińskim. O możliwości sprzedaży Louvre Hotels Group spekulowano od kilku miesięcy, a wśród najbardziej zainteresowanych jej przejęciem wymieniano Accor, największą sieć hotelarską w Europie, która w ramach swojej strategii chce szybko zwiększać liczbę posiadanych na własność obiektów. To kolejne duże przejęcie firmy hotelarskiej przez chiński podmiot. W październiku za 1,95 mld dolarów sprzedany został przez fundusz Blackstone chińskiej grupie ubezpieczeniowej Anbang Insurance Group jeden z najbardziej znanych hoteli na świecie – Waldorf Astoria w Nowym Jorku. W lipcu Kai Yuan Holding z Hong Kongu zapłacił 463 mln dolary za Marriott w Paryżu zlokalizowany na Champs-Elysees. Chińczycy wydali w tym roku już ok. 3,9 mld dolarów na zakup nieruchomości w Europie.
Dodaj komentarz