Co oznaczają gwiazdki w Europie

Autor: Rafał Szubstarski
Każdy kraj posługuje się innym systemem kategoryzacji obiektów hotelowych, co wynika z różnic kulturowych, narodowych, historycznych itp. Standaryzacja tych obiektów jest też różnie regulowana – odgórnie przez państwo lub oddolnie przez organizacje branżowe.


Raport „Klasyfikacja Obiektów Hotelarskich w UE” pokazuje, jak wygląda to w Europie. I stawia pytanie: czy należy wprowadzić jeden system ogólnoeuropejski. R aport przygotowany przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) dokonuje przeglądu systemów klasyfikacji obiektów hotelowych w 27 krajach UE oraz Islandii i Norwegii. Zawiera on szczegółowe informacje na temat rodzajów obiektów, ich kategorii i kryteriów kategoryzacji, wyposażenia, a także organizacji zajmujących się ich klasyfikowaniem.


Celem autorów było m.in. pokazanie głównych różnic pomiędzy systemami oraz przeanalizowanie problemów związanych ze standaryzacją obiektów noclegowych. System jest prawie wszędzie Jak wynika z raportu, we wszystkich badanych krajach, oprócz Finlandii, istnieją systemy kategoryzacji obiektów, a w 18 są one obowiązkowe. W większości przypadków systemy klasyfikacji ustanawiane i wprowadzane odgórnie przez organy państwowe (najczęściej Ministerstwo Turystyki ewentualnie agencja ds. turystyki, ale także urzędy ochrony konsumenta, a w Hiszpanii i Włoszech, gdzie poszczególne regiony mają różne systemy – władze samorządowe).



[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *