Autor: Rafał Szubstarski
Rozpoczynamy w HOTELARZU nowy cykl, w którym będziemy analizować rynki hotelowe w największych polskich miejscowościach oraz regionach o największym potencjale turystycznym. Lutowa analiza będzie poświęcona Poznaniowi, jednemu z najprężniej rozwijających się ośrodków miejskich w Polsce, a zarazem miastu – gospodarzowi rozgrywek EURO 2012.
Charakterystyka miasta Poznań z 570 tys. mieszkańców jest piątym pod tym względem miastem w Polsce . Jest świetnie położony geograficznie, przy najważniejszej europejskiej trasie E 30. Analizując wskaźniki gospodarcze takie jak PKB na mieszkańca, okazuje się, że jedynie Warszawa wyprzedza stolicę Wielkopolski. Poziom bezrobocia należy od wielu lat do najniższych w kraju. Wartość inwestycji zagranicznych od 1990 roku wyniosła już ponad 6 mld dolarów. Wśród liderów są takie firmy jak: VW, MAN, Unilever, SABMiller, Beierdsorf, Bridgestone czy Kraft.
Miasto obok inwestycji produkcyjnych pozyskało również centra usługowe i ośrodki badawcze takich firm, jak: GlaxoSmithKline, Microsoft, Unilever, Franklin Templeton Investment czy Dalkia. Poznań jest również bardzo prężnym ośrodkiem akademickim z ośmioma uczelniami publicznymi i 18 prywatnymi, gdzie studiuje ponad 130 tys. studentów.ponad 6 mld dolarów. Wśród liderów są takie firmy jak: VW, MAN, Unilever, SABMiller, Beierdsorf, Bridgestone czy Kraft. Miasto obok inwestycji produkcyjnych pozyskało również centra usługowe i ośrodki badawcze takich firm, jak: GlaxoSmithKline, Microsoft, Unilever, Franklin Templeton Investment czy Dalkia.
Poznań jest również bardzo prężnym ośrodkiem akademickim z ośmioma uczelniami publicznymi i 18 prywatnymi, gdzie studiuje ponad 130 tys. studentów.Oczywiście Poznań to też Międzynarodowe Targi Poznańskie – element wyróżniający miasto. Posiadają one ponad 50-procentowy udział w całej powierzchni wystawienniczej w Polsce i 60-procentowy wśród uczestników, którzy biorą udział w tego typu imprezach. Około 80 imprez wystawienniczych rocznie. Rocznie Poznań odwiedzany jest przez ponad 1,5 mln turystów, z czego połowa z nich to turyści zagraniczni.
W jaki segment rynku hotelowego warto zainwestować w Poznaniu?
Poznań jest trudnym miastem dla hotelarzy. Wynika to z kilku przesłanek. Są wprawdzie tar [...]
Charakterystyka miasta Poznań z 570 tys. mieszkańców jest piątym pod tym względem miastem w Polsce . Jest świetnie położony geograficznie, przy najważniejszej europejskiej trasie E 30. Analizując wskaźniki gospodarcze takie jak PKB na mieszkańca, okazuje się, że jedynie Warszawa wyprzedza stolicę Wielkopolski. Poziom bezrobocia należy od wielu lat do najniższych w kraju. Wartość inwestycji zagranicznych od 1990 roku wyniosła już ponad 6 mld dolarów. Wśród liderów są takie firmy jak: VW, MAN, Unilever, SABMiller, Beierdsorf, Bridgestone czy Kraft.
Miasto obok inwestycji produkcyjnych pozyskało również centra usługowe i ośrodki badawcze takich firm, jak: GlaxoSmithKline, Microsoft, Unilever, Franklin Templeton Investment czy Dalkia. Poznań jest również bardzo prężnym ośrodkiem akademickim z ośmioma uczelniami publicznymi i 18 prywatnymi, gdzie studiuje ponad 130 tys. studentów.ponad 6 mld dolarów. Wśród liderów są takie firmy jak: VW, MAN, Unilever, SABMiller, Beierdsorf, Bridgestone czy Kraft. Miasto obok inwestycji produkcyjnych pozyskało również centra usługowe i ośrodki badawcze takich firm, jak: GlaxoSmithKline, Microsoft, Unilever, Franklin Templeton Investment czy Dalkia.
Poznań jest również bardzo prężnym ośrodkiem akademickim z ośmioma uczelniami publicznymi i 18 prywatnymi, gdzie studiuje ponad 130 tys. studentów.Oczywiście Poznań to też Międzynarodowe Targi Poznańskie – element wyróżniający miasto. Posiadają one ponad 50-procentowy udział w całej powierzchni wystawienniczej w Polsce i 60-procentowy wśród uczestników, którzy biorą udział w tego typu imprezach. Około 80 imprez wystawienniczych rocznie. Rocznie Poznań odwiedzany jest przez ponad 1,5 mln turystów, z czego połowa z nich to turyści zagraniczni.
W jaki segment rynku hotelowego warto zainwestować w Poznaniu?
Poznań jest trudnym miastem dla hotelarzy. Wynika to z kilku przesłanek. Są wprawdzie tar [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz