Autor: Anita Bajdalska
Nowy pracownik w SPA to duże wyzwanie, nadzieje i oczekiwania do spełnienia. Pracodawca ma nadzieję na wzmocnienie zespołu, dzięki czemu osiągnie cele i lepszy wynik finansowy. Pracownik oczekuje, że zmiana przyniesie mu rozwój zawodowy i osobisty. Co zatem należy zrobić, aby te pierwsze dni były motywujące, a nie zniechęcające? Dobrze przygotowany plan wdrożenia.
Każdy kiedyś zmieniał pracę i zapewne dobrze pamięta niepokój, jaki temu towarzyszył. Pracodawca chce, aby nowy pracownik szybko wdrożył się do zespołu i zaczął przynosić oczekiwane korzyści. Pracownik chce udowodnić, że jest odpowiednią osobą w odpowiednim miejscu. A wdrożenie nowej osoby to proces, nie jednorazowe działanie, dlatego trzeba dobrze to przemyśleć i zaplanować, aby nie zniweczyć entuzjazmu i zapału, który towarzyszy pierwszym dniom w nowej pracy. Plan działania najlepiej mieć spisany i podzielony na poszczególne elementy, które będą po kolei realizowane.
Filozofia, procedury, produkty, mentor
Hotelowe SPA zatrudniają z reguły osoby dobrze wykształcone. Dobry warsztat i techniki manualne to jednak za mało, aby sprawnie podejść do pracy z gościem. Podstawowym zadaniem jest przeszkolenie nowego pracownika z filozofii zabiegów kosmetycznych oraz rytuałów SPA. Obiekty SPA mają na ogół manuale zabiegowe marek kosmetycznych, z którymi współpracują. Filozofia konkretnej marki determinuje wizję danego SPA i musi być dobrze poznana przez każdego z pracowników. Kolejnym etapem jest poznanie schematów zabiegów oraz produktów, na których wykonywane są zabiegi. W tym celu warto sporządzić arkusz, który będzie zawierał receptury zabiegów oraz określał, co do jakiego zabiegu należy wykorzystać. W przypadku zabiegów kosmetycznych jest to zawarte w podręcznikach zabiegów, ale pozostała oferta SPA, taka jak manicure, masaże czy zabiegi na urządzeniach, powinny już być przygotowane i opisane przez managera SPA. Projektując zabiegi musi on podać pracownikom produkty, jakie mają być w tym celu wykorzystane. Przygotowanie takiego pakietu startowego dla nowego pracownika powinno być regułą, od której nie ma odstępstw. Ważnym punktem planu wdrożenia jest wyznaczenie mentora, czyli opiekuna nowego pracownika, który będzie m [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz