Jak funkcjonalnie zaprojektować hotel SPA

Autor: Tomasz Wuczyński
Hotel SPA to obiekt służący odnowie ciała i ducha, przede wszystkim przez oferowane holistyczne podejście do gościa, z maksymalnym nastawieniem na relaks i spokój. Po przekroczeniu progu takiego hotelu goście powinni pozostawić stres i problemy na zewnątrz – architektura obiektu ma temu właśnie służyć. Najważniejsze, aby w czasie przeznaczonym na relaks i odpoczynek czuć się komfortowo, a więc funkcje powinny być rozłożone czytelnie i wygodnie. Koncepcja pełnego, holistycznego odpoczynku wymaga szczególnego podejścia do gościa hotelu, a więc równie uważnego projektowania. Relaks w hotelu zaczyna się już od recepcji Hol recepcyjny powinien być zaplanowany obszernie, ale kameralnie. To pozorna sprzeczność, jednak sztuka polega na tym, żeby pomiędzy pustą a wykorzystaną przestrzenią zachować należyte proporcje. Recepcja główna powinna konsekwentnie łączyć się z recepcją SPA i wejściem do strefy zabiegowej. Ułatwia to sprzedaż impulsywną, zachęca niezdecydowanych do zapoznania się z ofertą, a także usprawnia organizację pobytu gości w hotelu. Recepcja SPA musi mieć miejsce, gdzie gość spokojnie porozmawia z terapeutą/konsultantem i omówi zakres usług rezerwowanych podczas pobytu. Je [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *