Czy można kogoś zwolnić i usłyszeć „dziękuję”?

Autor: Anna Kiełczewska
Czy może się to zdarzyć? Nie w każdej sytuacji. Ale przy odpowiednim podejściu, z wykorzystaniem kilku dobrze znanych zwrotów, jest to możliwe. W obliczu trudnej rozmowy zarówno pracodawca, jak i pracownik odczuwają stres. Przy czym to rolą pracodawcy jest stworzenie odpowiedniego klimatu do rozmowy – z założenia partnerskiej i służącej dobrym celom. Żeby to osiągnąć, musimy przede wszystkim panować nad emocjami i mową ciała. To, z jaką postawą pojawimy się na rozmowie, wpłynie na postawę i nastawienie pracownika. Łatwo jest nakręcić spiralę wrogości, trudniej natomiast w takich warunkach wypracować wspólnie sensowne rozwiązanie. Co ma być rezultatem takiej rozmowy? Przede wszystkim poprawa wyników pracy. Jeśli pracownik nie jest w stanie poprawić swoich rezultatów, podczas spotkania powinien to przyznać i zgodzić się na odejście. Z poszanowaniem godności Jak zatem rozmawiać, żeby osiągnąć zaplanowane cele? Przede wszystkim należy pamiętać o poszanowaniu godności pracownika, uważnie słuchać i dyskutować w oparciu o rzeczowe argumenty. Rozmowa powinna być spokojna, skoncentrowana na znalezieniu rozwiązań wspierających komunikację z pracownikiem. Jak to osiągnąć? Po pierwsze, jednym z elementów prowadzonej rozmowy pow [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *