We Wrocławiu powstanie drugi w Polsce, po Krakowie,
4-gwiazdkowy Hilton Garden Inn. Może jeszcze w tym roku w Wawrze pod Warszawą otwarty zostanie hotel konferencyjny nowej marki Doubletree by Hilton. Do 2012 r. pojawić ma się też kilka obiektów ekonomicznej marki Hampton by Hilton.
Wrocławski Hilton Garden Inn ulokowany będzie w kompleksie Centrum Metropol o pow. 33 tys. mkw. przy ul. Piłsudskiego - głównej ulicy miasta, obok teatru muzycznego Capitol, z którym połączony zostanie podziemnym przejściem. W hotelu znajdzie się 150 pokoi i 600 mkw. pow. konferencyjnej. Blisko połowa Metropolu przeznaczona zostanie na biura, poza tym znajdzie się tam 36 apartamentów o pow. ok. 50 mkw., 220 miejsc w dwupoziomowym parkingu podziemnym i punkty usługowe.
Otwarcie kompleksu nastąpić ma w pierwszej połowie 2012 roku. Inwestorem jest irlandzkie konsorcjum McCarthy & Harte, które zbudowało wcześniej kilkanaście hoteli, biurowców, centrów handlowych i osiedli mieszkaniowych w Irlandii, Anglii i USA.
Cała inwestycja kosztować ma ok. 200 mln zł.
Konsorcjum kupiło działkę pod tę inwestycję w marcu 2008 roku za 9 mln zł. Od tego czasu negocjowano m.in. z takimi markami jak InterContinental, Holiday Inn, Marriott, Sheraton, Westin. Partnerem McCarthy & Harte w tym przedsięzwięciu jest grupa Interstate Hotels and Resorts, która zarządza ponad 220 hotelami na świecie, głównie marek Marriotta (70 obiektów) i Hiltona (60).
Metropol został zaprojektowany przez wrocławska pracownię Forum Architekci.
Informację o budowie wrocławskiego hotelu ogłoszono w połowie grudnia. Na początku grudnia poinformowano o otwarciu wiosną tego roku w Krakowie pierwszego obiektu Hilton Garden Inn w Polsce, który będzie jednocześnie pięćsetnym hotelem tej marki na świecie. Zlokalizowany jest naprzeciwko Wawelu po drugiej stronie Wisły, znajdzie się w nim 150 pokoi, 400 mkw. pow. konferencyjnej, restauracja i parking podziemny na 77 samochodów.
Jeszcze w tym roku w Polsce pojawić ma się kolejna marka hiltonowska: Doubletree by Hilton. W Wawrze pod Warszawą powstaje hotel na 354 pokoje z centrum konferencyjnym o pow. 3 tys. mkw. - Podpisaliśmy umowę franczyzową z polskimi przedsiębiorcami, którzy mają już doświadczenie w branży hotelarskiej - mówi Magdalena Sekutowska, dyrektor ds. rozwoju marek sieci Hilton Worldwide w Europie Wschodniej w wywiadze dla HOTELARZA, który publikujemy na stronach 26-28. Doubletree jest marką między 4 a 5 gwiazdkami, bardziej elastyczną od Hiltona.
Może być otwierana tak w nowych budynkach z dużą częścią konferencyjną, jak i w starych kamienicach jako hotele butikowe. Na świecie istnieje ponad 400 hoteli tej marki, w Europie osiem.
Wkrótce pojawić ma się w Polsce również ekonomiczna marka Hampton by Hilton. W ciągu najbliższych dwóch-trzech lat uruchomionych może być od trzech do pięciu takich obiektów. - Na razie nie mamy jeszcze podpisanej żadnej umowy, ale gdy Hampton wejdzie do Polski, będzie to bardzo dobre uzupełnienie rynku, bo jest wprawdzie trochę hoteli ekonomicznych, ale mało które spełniają międzynarodowe standardy. Hampton ma pokazać, że można tanio, ale lepiej - mówi Sekutowska.
4-gwiazdkowy Hilton Garden Inn. Może jeszcze w tym roku w Wawrze pod Warszawą otwarty zostanie hotel konferencyjny nowej marki Doubletree by Hilton. Do 2012 r. pojawić ma się też kilka obiektów ekonomicznej marki Hampton by Hilton.
Wrocławski Hilton Garden Inn ulokowany będzie w kompleksie Centrum Metropol o pow. 33 tys. mkw. przy ul. Piłsudskiego - głównej ulicy miasta, obok teatru muzycznego Capitol, z którym połączony zostanie podziemnym przejściem. W hotelu znajdzie się 150 pokoi i 600 mkw. pow. konferencyjnej. Blisko połowa Metropolu przeznaczona zostanie na biura, poza tym znajdzie się tam 36 apartamentów o pow. ok. 50 mkw., 220 miejsc w dwupoziomowym parkingu podziemnym i punkty usługowe.
Otwarcie kompleksu nastąpić ma w pierwszej połowie 2012 roku. Inwestorem jest irlandzkie konsorcjum McCarthy & Harte, które zbudowało wcześniej kilkanaście hoteli, biurowców, centrów handlowych i osiedli mieszkaniowych w Irlandii, Anglii i USA.
Cała inwestycja kosztować ma ok. 200 mln zł.
Konsorcjum kupiło działkę pod tę inwestycję w marcu 2008 roku za 9 mln zł. Od tego czasu negocjowano m.in. z takimi markami jak InterContinental, Holiday Inn, Marriott, Sheraton, Westin. Partnerem McCarthy & Harte w tym przedsięzwięciu jest grupa Interstate Hotels and Resorts, która zarządza ponad 220 hotelami na świecie, głównie marek Marriotta (70 obiektów) i Hiltona (60).
Metropol został zaprojektowany przez wrocławska pracownię Forum Architekci.
Informację o budowie wrocławskiego hotelu ogłoszono w połowie grudnia. Na początku grudnia poinformowano o otwarciu wiosną tego roku w Krakowie pierwszego obiektu Hilton Garden Inn w Polsce, który będzie jednocześnie pięćsetnym hotelem tej marki na świecie. Zlokalizowany jest naprzeciwko Wawelu po drugiej stronie Wisły, znajdzie się w nim 150 pokoi, 400 mkw. pow. konferencyjnej, restauracja i parking podziemny na 77 samochodów.
Jeszcze w tym roku w Polsce pojawić ma się kolejna marka hiltonowska: Doubletree by Hilton. W Wawrze pod Warszawą powstaje hotel na 354 pokoje z centrum konferencyjnym o pow. 3 tys. mkw. - Podpisaliśmy umowę franczyzową z polskimi przedsiębiorcami, którzy mają już doświadczenie w branży hotelarskiej - mówi Magdalena Sekutowska, dyrektor ds. rozwoju marek sieci Hilton Worldwide w Europie Wschodniej w wywiadze dla HOTELARZA, który publikujemy na stronach 26-28. Doubletree jest marką między 4 a 5 gwiazdkami, bardziej elastyczną od Hiltona.
Może być otwierana tak w nowych budynkach z dużą częścią konferencyjną, jak i w starych kamienicach jako hotele butikowe. Na świecie istnieje ponad 400 hoteli tej marki, w Europie osiem.
Wkrótce pojawić ma się w Polsce również ekonomiczna marka Hampton by Hilton. W ciągu najbliższych dwóch-trzech lat uruchomionych może być od trzech do pięciu takich obiektów. - Na razie nie mamy jeszcze podpisanej żadnej umowy, ale gdy Hampton wejdzie do Polski, będzie to bardzo dobre uzupełnienie rynku, bo jest wprawdzie trochę hoteli ekonomicznych, ale mało które spełniają międzynarodowe standardy. Hampton ma pokazać, że można tanio, ale lepiej - mówi Sekutowska.
Dodaj komentarz