Autor: Iwona Jakubiak
Iwona Jakubiak,
kosmetolog, specjalista zdrowia publicznego
Rekrutacja personelu do SPA to zadanie niełatwe. O ile szefowie HR i firmy doradztwa personalnego mają swoje sposoby na dokonanie selekcji, wiedzy tej często nie posiadają ci, którzy zarządzają małymi i średnimi firmami. Czym się powinni kierować, aby wybrać właściwie, a tym samym nie stracić czasu i pieniędzy? Pierwsza faza procesu rekrutacji wymaga odpowiedzi na pytanie, jakie stanowisko należy obsadzić i co będzie należało do zadań osoby zatrudnionej. Opis stanowiska powinien zawierać krótkie i jasne sformułowanie dotyczące istoty pracy, czyli m.in. nazwę stanowiska pracy, umiejscowienie go w hierarchii organizacyjnej firmy, wykaz uprawnień i odpowiedzialności oraz niezbędne wymagania kwalifikacyjne do wykonywania powierzonych zadań.
Profil kandydata Trafnie określony profil osobowy wskazuje, jaka osoba potrzebna jest do właściwego i kompetentnego wykonywania pracy na danym stanowisku. Pomocna może być tu tzw. metoda "7 punktów" Rodgera, wedle której oceniamy znaczenie następujących elementów:
kosmetolog, specjalista zdrowia publicznego
Rekrutacja personelu do SPA to zadanie niełatwe. O ile szefowie HR i firmy doradztwa personalnego mają swoje sposoby na dokonanie selekcji, wiedzy tej często nie posiadają ci, którzy zarządzają małymi i średnimi firmami. Czym się powinni kierować, aby wybrać właściwie, a tym samym nie stracić czasu i pieniędzy? Pierwsza faza procesu rekrutacji wymaga odpowiedzi na pytanie, jakie stanowisko należy obsadzić i co będzie należało do zadań osoby zatrudnionej. Opis stanowiska powinien zawierać krótkie i jasne sformułowanie dotyczące istoty pracy, czyli m.in. nazwę stanowiska pracy, umiejscowienie go w hierarchii organizacyjnej firmy, wykaz uprawnień i odpowiedzialności oraz niezbędne wymagania kwalifikacyjne do wykonywania powierzonych zadań.
Profil kandydata Trafnie określony profil osobowy wskazuje, jaka osoba potrzebna jest do właściwego i kompetentnego wykonywania pracy na danym stanowisku. Pomocna może być tu tzw. metoda "7 punktów" Rodgera, wedle której oceniamy znaczenie następujących elementów:
- cechy fizyczne - zdrowie, budowa ciała, wygląd itd.,
- osiągnięcia - wykształcenie i doświadczenie zawodowe,
- ogólna inteligencja i możliwości intelektualne,
- specjalne uzdolnienia - np. matematyczne, językowe, społeczne,
- zainteresowania sprzyjające powodzeniu w pracy,
- dyspozycje psychiczne - typ i cechy osobowości,
- warunki zewnętrzne - szczególne okoliczności, sytuacja życiowa itp.
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz