Autor: Piotr Dominik
Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer
Zapachy powodują, że miejsca, z którymi się kojarzą, powracają w miłych wspomnieniach. Mogą stanowić magnes dla gościa hotelowego i wizytówkę obiektu.
Aromamarketing jest nazywany sztuką umiejętnego wykorzystywania wiedzy o oddziaływaniu zapachów na zachowanie i reakcje człowieka. To nowy sposób promocji sugestywnej, dzięki której klient będzie rozróżniał dane miejsce nie po jego architekturze, designie czy wielkości pokoju, ale po zapachu bądź zapachach, które wyróżniają poszczególne "zakątki w hotelu". Zapach jest elementem, który silnie oddziałuje na zmysły i zapada w pamięci. Należy to brać pod uwagę dążąc do stworzenia w hotelu "niepowtarzalnej atmosfery". Arystoteles odróżniał sześć grup zapachów: słodkie, kwaśne, ostre, tłuste, gorzkie i cuchnące. Z biegiem lat tworzone były kolejne klasyfikacje zapachów powiększające liczbę grup, podgrup itd. Współcześnie wymienia się ich 220.
Nie ma odpowiedniej liczby określeń w potocznym języku, które pozwoliłyby na określenie zapachu bez uciekania się do metafor. Trudno jest przekazać świadomie wrażenia węchowe, ponieważ są one przetwarzane w podświadomości. Na potrzeby aromamarketingu przyjmuje się 3 główne grupy kompozycji zapachowych:
Kom [...]
Zapachy powodują, że miejsca, z którymi się kojarzą, powracają w miłych wspomnieniach. Mogą stanowić magnes dla gościa hotelowego i wizytówkę obiektu.
Aromamarketing jest nazywany sztuką umiejętnego wykorzystywania wiedzy o oddziaływaniu zapachów na zachowanie i reakcje człowieka. To nowy sposób promocji sugestywnej, dzięki której klient będzie rozróżniał dane miejsce nie po jego architekturze, designie czy wielkości pokoju, ale po zapachu bądź zapachach, które wyróżniają poszczególne "zakątki w hotelu". Zapach jest elementem, który silnie oddziałuje na zmysły i zapada w pamięci. Należy to brać pod uwagę dążąc do stworzenia w hotelu "niepowtarzalnej atmosfery". Arystoteles odróżniał sześć grup zapachów: słodkie, kwaśne, ostre, tłuste, gorzkie i cuchnące. Z biegiem lat tworzone były kolejne klasyfikacje zapachów powiększające liczbę grup, podgrup itd. Współcześnie wymienia się ich 220.
Nie ma odpowiedniej liczby określeń w potocznym języku, które pozwoliłyby na określenie zapachu bez uciekania się do metafor. Trudno jest przekazać świadomie wrażenia węchowe, ponieważ są one przetwarzane w podświadomości. Na potrzeby aromamarketingu przyjmuje się 3 główne grupy kompozycji zapachowych:
Kom [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz