Jak Expedia stało się rynkowym rozbójnikiem

Na kanwie konfliktu Expedia-Choice Max Starkov, szef strategii Hospitality Business Strategies opisuje na stronie www.hospitalityebusiness.com praktyki, które doprowadziły do tego, że Expedia mogło w taki sposób negocjować z hotelami.


Online Travel Agencies zwyczajowo pobierały prowizje za kupiony za ich pośrednictwem bilet lotniczy w wysokości 5-7 dolarów.


Wiosną 2009 roku trzy największe amerykańskie OTA's - Expedia, które ma 43 proc. rynku, Orbitz - 26 proc. i Travelocity - 26 proc., podążyły śladami Priceline [firma internetowa do której należy m.in. Booking.com] i zrezygnowały z pobierania opłat od linii lotniczych. Gdy Priceline zrezygnował z tych opłat w ubiegłym roku, jego udział w rynku szybko wzrósł z 7 proc. w 2007 roku do 9 proc. w 2008 roku. 54 proc. sprzedaży amerykańskich OTA's generowanych jest przez rezerwacje biletów na liniach krajowych (44 proc. ich globalnego biznesu). W latach 2005-2007 dochód ze sprzedanego biletu lotniczego obniżał się o 10 proc. rocznie. W 2008 roku stanowiły tylko 15 proc. ich wpływów. Po wprowadzeniu promocji "sprzedaż bez prowizji" wpływy z rynku lotniczego skurczą się jeszcze bardziej. W związku z tym OTA's muszą szukać pieniędzy gdz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *