Zysk netto Grupy Hotelowej Orbis wyniósł
w trzecim kwartale 2009 roku 12,3 mln zł. Dzięki temu po dziewięciu miesiącach wyszła ze strat wykazując 671 tys. zł zysku.
Przychody Grupy Hotelowej Orbis zmniejszyły się w trzecim kwartale o 2,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego (z 201 do 195,5 mln zł), natomiast zysk o
30 proc. (z 17,8 mln). W sezonie lipiec - wrzesień odnotowano mniejsze spadki frekwencji niż w poprzednich okresach. Obłożenie hoteli orbisowskich spadło z 58 do 56,3 proc.
W pierwszym kwartale spadek ten wyniósł ponad 7 pp., a w całym pierwszym półroczu - 9,4 pp. Wyhamowały też spadki RevPAR. O ile w pierwszym kwartale przychód na jeden dostępny pokój spadł o blisko 15 proc., a w całym półroczu o ponad 16 proc., to w trzecim kwartale "tylko" nieco ponad 7 proc. Na niemal takim samym poziomie utrzymała się sprzedaż liczby noclegów (585 tys.), podczas gdy w okresie styczeń - marzec była ona niższa o ponad 10 proc., a w okresie styczeń - czerwiec o ponad 13 proc. - Hotele skutecznie wykorzystały pewne ożywienie w segmencie wypoczynkowym w miesiącach letnich.
Pomogły w tym efektywne promocje i strategia zarządzania przychodami - stwierdził Jean-Philippe Savoye, prezes Orbis S.A., ale nie jest on optymistą. - Obec- nie odczuwalna jest kontynuacja trendu spadkowego i trudno oczekiwać, aby miał się on odwrócić w nadchodzących miesiącach. Segment biznesowy, a zwłaszcza MICE, nie wykazuje jeszcze poprawy. W branży hotelowej nadal mamy do czynienia z trendem spadkowym i nie oczekujemy jego znaczącej zmiany co najmniej do połowy 2010 roku.
w trzecim kwartale 2009 roku 12,3 mln zł. Dzięki temu po dziewięciu miesiącach wyszła ze strat wykazując 671 tys. zł zysku.
Przychody Grupy Hotelowej Orbis zmniejszyły się w trzecim kwartale o 2,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego (z 201 do 195,5 mln zł), natomiast zysk o
30 proc. (z 17,8 mln). W sezonie lipiec - wrzesień odnotowano mniejsze spadki frekwencji niż w poprzednich okresach. Obłożenie hoteli orbisowskich spadło z 58 do 56,3 proc.
W pierwszym kwartale spadek ten wyniósł ponad 7 pp., a w całym pierwszym półroczu - 9,4 pp. Wyhamowały też spadki RevPAR. O ile w pierwszym kwartale przychód na jeden dostępny pokój spadł o blisko 15 proc., a w całym półroczu o ponad 16 proc., to w trzecim kwartale "tylko" nieco ponad 7 proc. Na niemal takim samym poziomie utrzymała się sprzedaż liczby noclegów (585 tys.), podczas gdy w okresie styczeń - marzec była ona niższa o ponad 10 proc., a w okresie styczeń - czerwiec o ponad 13 proc. - Hotele skutecznie wykorzystały pewne ożywienie w segmencie wypoczynkowym w miesiącach letnich.
Pomogły w tym efektywne promocje i strategia zarządzania przychodami - stwierdził Jean-Philippe Savoye, prezes Orbis S.A., ale nie jest on optymistą. - Obec- nie odczuwalna jest kontynuacja trendu spadkowego i trudno oczekiwać, aby miał się on odwrócić w nadchodzących miesiącach. Segment biznesowy, a zwłaszcza MICE, nie wykazuje jeszcze poprawy. W branży hotelowej nadal mamy do czynienia z trendem spadkowym i nie oczekujemy jego znaczącej zmiany co najmniej do połowy 2010 roku.
Dodaj komentarz