Autor: Dominik Śliwowski
Wybór dostawcy to jedna z najważniejszych kwestii przy tworzeniu siłowni hotelowej. Na jakie elementy trzeba zwrócić uwagę, aby była to udana współpraca na długie lata? Wybierając wyłącznie na podstawie ceny hotelarze często zapominają o takich ważnych kwestiach jak wsparcie na etapie tworzenia projektu, współpraca marketingowa czy późniejsza gwarancja i serwis.
Załóżmy, że mamy już stworzony projekt pomieszczenia siłowni hotelowej. Przed wysłaniem go do firm oferujących sprzęt fitness należy upewnić się, że projekt zawiera wszystkie niezbędne dane, czyli wymiary pomieszczenia, oznaczenie okien, drzwi, instalacji elektrycznych, a także innych elementów (np. dekoracyjnych), które mogą mieć wpływ na rozmieszczenie sprzętu. Najlepiej aby taki projekt wykonał profesjonalny architekt. Mając projekt trzeba przemyśleć, czego oczekujemy od dostawcy: czy dajemy mu pełną dowolność w przygotowaniu propozycji, czy też przekażemy nasze preferencje co do konkretnego sprzętu? Wraz z zapytaniem ofertowym powinniśmy również przekazać jak najwięcej informacji o profilu hotelu (więcej o dopasowaniu wyposażenia siłowni do profilu hotelu czytaj w poprzednim numerze „Hotelarza”), aby firma przygotowująca ofertę mogła dobrać odpowiedni rodzaj urządzeń, nie tylko pod kątem cenowym, ale również mając na uwadze design i funkcjonalność sprzętu. Warto podać też przynajmniej orientacyjny budżet na realizację projektu (w ten sposób dostawca będzie mógł dobrać rozwiązania adekwatne do przeznaczonych na to środków) oraz, jeśli zwracamy się do kilku firm, kryteria wyboru dostawcy.
Otrzymaliśmy oferty od dostawców, a więc czas na decyzję. Jakimi kryteriami należy się kierować przy wyborze konkretnej oferty? Jest kilka bardzo ważnych elementów, na które trzeba zwrócić uwagę.
Projekt
– najlepiej aby został dostarczony w formie 3D. Wtedy można zoba [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz