Główne problemy, na jakie może się natknąć gość podczas śniadania w hotelu, to przede wszystkim produkty żywnościowe bardzo niskiej jakości oraz źle zaplanowany i nieergonomiczny bufet.
Sam z własnego doświadczenia wiem, że nie ma nic gorszego jak napój owocowy imitujący sok, produkt kawopodobny mający zastąpić świeżą i aromatyczną kawę czy wysuszona jajecznica z proszku. Nie bez znaczenia pozostaje również ergonomia bufetu oraz jakość sprzętu. Każdy bufet powinien być podzielony na sekcję ciepłą, zimną i neutralną oraz kącik z napojami. Podgrzewacze powinny zapewnić utrzymanie optymalnej temperatury dań, być wizytówką bufetu, a co najważniejsze muszą być bezpieczne. Co to znaczy? Podgrzewacze mogą być zasilane palącym się paliwem lub grzałką elektryczną (najlepiej z regulacją termostatu). Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Paliwo nie wymaga elektryczności, dzięki czemu możemy zastosować je w dowolnie wybranym miejscu, ale uniemożliwia precyzyjną kontrolę temperatury oraz stwarza niebezpieczeństwo pożaru.
Dobra grzałka elektryczna jest dość droga w zakupie, jednak w zamian otrzymujemy precyzję, bezpieczeństwo oraz bardzo niski koszt eksploatacji. Istotnym elementem w podgrzewaczach jest generowanie dużej ilości pary wodnej. Dobrej klasy podgrzewacze posiadają specjalny system kanalików odprowadzających skropliny do komory bemarowej. W przeciwnym wypadku skroplona na pokrywie podgrzewacza woda kapie na stół. Zwłaszcza w dużych hotelach warto zadbać też o to, aby podgrzewacze można było sztaplować podczas magazynowania. Ergonomia bufetu jest tak samo ważna dla gości jak i pracowników hotelu. Wszystkie elementy powinny być starannie dobrane. W zależności od kategoryzacji, a co za tym idzie wielkości menu, możemy podjąć decyzję o wyborze talerzy nieco większych niż standardowe. Większy talerz jest wygodniejszy w użyciu dla gości, ale niesie za sobą zarówno większy koszt zakupu, jak i generuje wyższy foodcost (goście nakładają więcej niż mogą zjeść). Szkło znajdujące się na bufecie bezwzględnie powinno być bezpieczne (szkło gastronomiczne nie „wybucha” kiedy się potłucze) oraz sztaplowalne. Galanteria stołowa i bufetowa powinny stanowić logiczną całość pod względem designu i koloru porcelany. Dokonując wyboru porcelany warto też pamiętać o jej wytrzymałości i gwarancji na wyszczerbienia.
Wyposażenie standardowego bufetu śniadaniowego:
- talerze 20 cm,
- miski do musli 16 cm,
- filiżanki ze spodkiem 0,2 l, najlepiej sztaplowane,
- dzbanki do parzenia herbaty w przypadku większej liczby gości przy jednym stole,
- zestawy sztućców, najlepiej przekąskowych (widelec, łyżka, nóż, łyżeczka do kawy/herbaty),
- dyspensery do soków i muesli,
- kanki do mleka
Bolesław Cielecki, Banquete Partner
Sam z własnego doświadczenia wiem, że nie ma nic gorszego jak napój owocowy imitujący sok, produkt kawopodobny mający zastąpić świeżą i aromatyczną kawę czy wysuszona jajecznica z proszku. Nie bez znaczenia pozostaje również ergonomia bufetu oraz jakość sprzętu. Każdy bufet powinien być podzielony na sekcję ciepłą, zimną i neutralną oraz kącik z napojami. Podgrzewacze powinny zapewnić utrzymanie optymalnej temperatury dań, być wizytówką bufetu, a co najważniejsze muszą być bezpieczne. Co to znaczy? Podgrzewacze mogą być zasilane palącym się paliwem lub grzałką elektryczną (najlepiej z regulacją termostatu). Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Paliwo nie wymaga elektryczności, dzięki czemu możemy zastosować je w dowolnie wybranym miejscu, ale uniemożliwia precyzyjną kontrolę temperatury oraz stwarza niebezpieczeństwo pożaru.
Dobra grzałka elektryczna jest dość droga w zakupie, jednak w zamian otrzymujemy precyzję, bezpieczeństwo oraz bardzo niski koszt eksploatacji. Istotnym elementem w podgrzewaczach jest generowanie dużej ilości pary wodnej. Dobrej klasy podgrzewacze posiadają specjalny system kanalików odprowadzających skropliny do komory bemarowej. W przeciwnym wypadku skroplona na pokrywie podgrzewacza woda kapie na stół. Zwłaszcza w dużych hotelach warto zadbać też o to, aby podgrzewacze można było sztaplować podczas magazynowania. Ergonomia bufetu jest tak samo ważna dla gości jak i pracowników hotelu. Wszystkie elementy powinny być starannie dobrane. W zależności od kategoryzacji, a co za tym idzie wielkości menu, możemy podjąć decyzję o wyborze talerzy nieco większych niż standardowe. Większy talerz jest wygodniejszy w użyciu dla gości, ale niesie za sobą zarówno większy koszt zakupu, jak i generuje wyższy foodcost (goście nakładają więcej niż mogą zjeść). Szkło znajdujące się na bufecie bezwzględnie powinno być bezpieczne (szkło gastronomiczne nie „wybucha” kiedy się potłucze) oraz sztaplowalne. Galanteria stołowa i bufetowa powinny stanowić logiczną całość pod względem designu i koloru porcelany. Dokonując wyboru porcelany warto też pamiętać o jej wytrzymałości i gwarancji na wyszczerbienia.
Wyposażenie standardowego bufetu śniadaniowego:
- talerze 20 cm,
- miski do musli 16 cm,
- filiżanki ze spodkiem 0,2 l, najlepiej sztaplowane,
- dzbanki do parzenia herbaty w przypadku większej liczby gości przy jednym stole,
- zestawy sztućców, najlepiej przekąskowych (widelec, łyżka, nóż, łyżeczka do kawy/herbaty),
- dyspensery do soków i muesli,
- kanki do mleka
Bolesław Cielecki, Banquete Partner
Dodaj komentarz