Autor: Adam Góra
Czystość wykładzin tekstylnych w obiektach hotelowych ma bardzo duży wpływ na estetykę danego miejsca oraz poczucie komfortu gości. Niestety zarządzający obiektami hotelowymi często nie zdają sobie sprawy, że prawidłowe i efektywne utrzymanie czystości wykładzin wymaga systematycznego i planowego przeprowadzania czterech zabiegów: odkurzania, usuwania plam, czyszczenia pielęgnacyjnego i czyszczenia gruntownego (dogłębnego).
ODKURZANIE
Odkurzanie musi odbywać się codziennie, gdyż zabrudzenia stałe suche, takie jak piasek, włosy czy kurz, stanowią aż ok. 80 proc. brudu znajdującego się w wykładzinie. W obszarach wejściowych może być konieczne wykonywanie tej czynności kilka razy dziennie. Odkurzanie ma na celu usunięcie tych zabrudzeń oraz rozczesanie runa wykładziny. Wykładziny tkane i tuftowane z ciętym runem powinny być odkurzane odkurzaczem z wirującą szczotką. Szczotka rozczesuje i podnosi runo oraz ułatwia usunięcie zabrudzeń z głębi wykładziny. Jest to zabieg pielęgnacyjny znacznie przedłużający żywotność wykładziny, zapobiegający jednocześnie ugniataniu się runa np. w ciągach komunikacyjnych.
USUWANIE PLAM
Jeśli chodzi o zaplamienia, trzeba pamiętać, że powinny one być usuwane jak najszybciej po ich powstaniu, gdyż substancje tworzące plamy wnikają coraz głębiej we włókna, powodując ich trwałe przebarwienia. Im plama głębiej wniknie w strukturę wykładziny, tym trudniej ją usunąć. Nie można trzeć plam, gdyż doprowadzi to do ich powiększenia. Usuwać plamę należy przez tamponowanie i zawsze od krawędzi do jej środka.
CZYSZCZENIE PIELĘGNACYJNE
Przyjmuje się, że powinno być wykonywane co najmniej trzy razy w roku. Jego częstotliwość musi jednak być dobrana indywidualn [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz