Z roku na rok rośnie liczba Polaków, którzy decydują się spędzić wakacje w kraju. Jednocześnie coraz więcej osób podejmuje decyzję o kupnie pobytu hotelowego przez internet. Klub travelowy Travelist.pl, który pośredniczy w sprzedaży miejsc hotelowych oferując swoim klientom rabaty, opracował raport podsumowujący sezon urlopowy 2014. Według danych klubu 40 proc. rezerwacji to te złożone przez rodziny z dziećmi. 17 proc. dokonały pary, a najwięcej, bo aż 41 proc. rezerwacji, stanowiły grupy znajomych. Pozostałe 2 proc. to seniorzy.
Jako że koszty pobytu grup znajomych w hotelach pokrywane są często z kilku kieszeni, w raporcie postanowiono skupić się na dwóch pozostałych kategoriach: rodziny z dziećmi oraz pary. Dane przedstawiają obraz wydatków polskich gospodarstw domowych na wakacje z usługą hotelową.
Góry górują nad Bałtykiem
Taka informacja może zaskakiwać, ale według danych Travelist.pl Polacy w tym sezonie chętniej wybierali hotele w górach niż nad Bałtykiem. Na ten pierwszy region zdecydowało się niemal 36 proc. rezerwujących, podczas gdy morskie kurorty wybierało nieco ponad 33 proc. Ci, którzy wybierali góry, najczęściej wyjeżdżali do Karpacza, Ustronia, Zakopanego i Szczyrku. Źródłem takich decyzji mogła być niepewna pogoda nad Bałtykiem, a co za tym idzie, niska temperatura wody niesprzyjająca kąpielom. Następne w kolejności były jeziora (15 proc.) z Pojezierzem Mazurskim na czele oraz najpopularniejsze turystycznie polskie miasta (prawie 11 proc.) – tu zdecydowanie najchętniej wybieranym był Kraków.
Z rodziną nadal nad morze
To średnia. Natomiast inaczej wyglądają statystyki w rozróżnieniu na grupy klientów: rodziny z dziećmi oraz pary. W pierwszej niepodzielnie królują wyjazdy do hoteli nad morzem. Aż 41 proc. rodzin, w których są dzieci, zdecydowało się na taki właśnie pobyt, podczas gdy wśród par morze uplasowało się na drugim miejscu z liczbą 27 proc. wyborów. Odwrotnie jest z górami – wybrało je 34 proc. rodzin z dziećmi i niemal 37 proc. par. Wakacje w hotelu nad jeziorem okazały się najatrakcyjniejsze dla 12 proc. rodzin z dzi [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz