Autor: Justyna Buczny
Z uwagi na przemiany społeczno-demograficzne, starzenie się społeczeństwa oraz fakt, iż osoby niepełnosprawne stanowią ok. 10-15 proc. ludności Europy, bardzo ważny staje się temat dostosowania budynków użyteczności publicznej, w tym obiektów hotelowych, do potrzeb osób starszych i niepełnosprawnych. Zgodnie z polskim prawem budowlanym, obiekty hotelarskie i turystyczne muszą uwzględniać potrzeby osób niepełnosprawnych. Dotyczy to również łazienek. Już na wstępnym etapie projektu architektonicznego, dokonując wyboru elementów wyposażenia, ich wymiarów oraz usytuowania, należy wziąć pod uwagę akcesoria niezbędne dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Ceramika łazienkowa
Myślą przewodnią, która powinna stale towarzyszyć przy projektowaniu "łazienki bez barier", powinno być to, że osoby niepełnosprawne potrzebują znacznie więcej miejsca, by móc się swobodnie poruszać w danym pomieszczeniu. Szczególnie dotyczy to osób poruszających się na wózku inwalidzkim. I tak: drzwi do łazienki powinny mieć szerokość 100 cm, minimalna powierzchnia toalety powinna wynosić 4,8 mkw. Umożliwia to bezproblemowe poruszanie się wózkiem w miejscu o 360 stopni, bez konieczności opuszczania pomieszczenia (średnica okręgu, w którym niepełnosprawny wygodnie się porusza, wynosi 1,5 m).
Miskę ustępową należy [...]
Ceramika łazienkowa
Myślą przewodnią, która powinna stale towarzyszyć przy projektowaniu "łazienki bez barier", powinno być to, że osoby niepełnosprawne potrzebują znacznie więcej miejsca, by móc się swobodnie poruszać w danym pomieszczeniu. Szczególnie dotyczy to osób poruszających się na wózku inwalidzkim. I tak: drzwi do łazienki powinny mieć szerokość 100 cm, minimalna powierzchnia toalety powinna wynosić 4,8 mkw. Umożliwia to bezproblemowe poruszanie się wózkiem w miejscu o 360 stopni, bez konieczności opuszczania pomieszczenia (średnica okręgu, w którym niepełnosprawny wygodnie się porusza, wynosi 1,5 m).
Miskę ustępową należy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz