Międzynarodowe targi EVTEKS w Stambule to druga największa impreza w branży tekstylnej na świecie po Heimtextil we Frankfurcie, gdzie wyznaczane są trendy na najbliższe sezony. Tegoroczna, 20. edycja zgromadziła blisko tysiąc wystawców z 26 krajów, którzy łącznie zaprezentowali ok. 2,5 tys. marek. Wśród wystawców były też polskie firmy: Polotex – producent tkanin dekoracyjnych i obiciowych oraz powiązana z nim Fabryka Firanek Wisan. Czterodniowe targi odwiedziło blisko 115 tys. gości.
Targi odwiedzili kupcy z blisko 70 krajów, m.in. z takich firm jak Zara Home, Tommy Hilfiger, Daniel Hechter, Marks & Spencer, El Corte Inglese, czy Next. Wśród gości znajdują się importerzy i eksporterzy tkanin, dystrybutorzy, hurtownicy, managerowie odpowiedzialni za wyposażenie hoteli, architekci, designerzy, dekoratorzy. Podczas targów w 11 halach o łącznej powierzchni 160 tys. metrów kwadratowych zaprezentowali się producenci i dostawcy szerokiej gamy tekstyliów domowych i obiektowych: tkanin dekoracyjnych i obiciowych, firan, zasłon, rolet, tapet, dywanów, pościeli oraz tkanin łazienkowych i kuchennych, a także firmy designerskie, technologiczne i doradcze. Wśród wystawców pojawiły się firm z całego świata: od Chin, Indii i Pakistanu przez Iran, Liban i Zjednoczone Emiraty Arabskie po Włochy, Hiszpanię, Szwajcarię i USA, najwięcej oczywiście z samej Turcji.
Najnowsze trendy w branży tekstylnej prezentowane były w ramach specjalnej strefy Trend Area. W ramach części seminaryjnej światowej sławy autorytety w dziedzinie tworzenia nowych trendów przedstawiały prognozy dotyczące trendów wzorniczych, kolorystycznych, materiałowych i technologicznych. Uczestnicy targów EVTEKS mogli zapoznać się z m.in. takimi tematami jak „Innowacyjne podejście do designu produktów tekstylnych”, „Trendy wnętrzarskie 2015/2016”, „Chwała i hołd naturze w tekstyliach domowych 2016”, „Najmodniejsze materiały na rynku, motywy i dużo więcej”, „Tapety i odbicia ścienne: elegancki wyraz stylu życia”, czy „Pantone trend colors w domu i dekoracjach”.
Organizatorem targów jest Istambul Trade Fairs CNR Holding przy wsparciu stowarzyszenia TETSIAD (Turkish Home Textile Industrials and Businesmen Association). Jak podkreślał Ali Sami Aydin, wiceprezes TETSIAD, w tegorocznych targach wzięło udział więcej uczestników z Europy niż w jakiejkolwiek wcześniejszej edycji. – Widać znaczący wzrost zainteresowania europejskich firm. Dlatego jesteśmy w trakcie rozbudowy naszej bazy targowej o kolejne hale, aby rozszerzyć naszą ofertę – stwierdził Ali Sami Aydin.
Turcja jest jednym z trzech największych eksporterów tekstyliów domowych na świecie z 5-procentowym udziałem w rynku. W ubiegłym roku jej eksport wyniósł 3,1 mld dolarów (a wszystkich tekstyliów 8,4 mld).Głównymi produktami eksportowymi z zakresu tekstyliów domowych są ręczniki (wartość eksportu w 2013 roku to 694 mln dolarów), pościel (633 mln dol.), zasłony i firany (374 mln) oraz szlafroki (215 mln).
Kraj ten stał się jednym z głównych centrów wyznaczających trendy i mody w globalnym przemyśle tekstyliów domowych, dzięki temu że posiada bardzo dobrą markę pod względem jakości swoich produktów, rozbudowany park maszynowy z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i infrastrukturę z elastycznym stylem pracy oraz wysoko wykwalifikowanych pracowników, którzy mogą produkować szeroki zakres wyrobów. Dzięki temu dorobił się poważnego sektora z własnym designem, technologią produkcji, inwestycjami w badania i rozwój, mocami produkcyjnymi i rozpoznawalnymi na świecie markami.
Targi odwiedzili kupcy z blisko 70 krajów, m.in. z takich firm jak Zara Home, Tommy Hilfiger, Daniel Hechter, Marks & Spencer, El Corte Inglese, czy Next. Wśród gości znajdują się importerzy i eksporterzy tkanin, dystrybutorzy, hurtownicy, managerowie odpowiedzialni za wyposażenie hoteli, architekci, designerzy, dekoratorzy. Podczas targów w 11 halach o łącznej powierzchni 160 tys. metrów kwadratowych zaprezentowali się producenci i dostawcy szerokiej gamy tekstyliów domowych i obiektowych: tkanin dekoracyjnych i obiciowych, firan, zasłon, rolet, tapet, dywanów, pościeli oraz tkanin łazienkowych i kuchennych, a także firmy designerskie, technologiczne i doradcze. Wśród wystawców pojawiły się firm z całego świata: od Chin, Indii i Pakistanu przez Iran, Liban i Zjednoczone Emiraty Arabskie po Włochy, Hiszpanię, Szwajcarię i USA, najwięcej oczywiście z samej Turcji.
Najnowsze trendy w branży tekstylnej prezentowane były w ramach specjalnej strefy Trend Area. W ramach części seminaryjnej światowej sławy autorytety w dziedzinie tworzenia nowych trendów przedstawiały prognozy dotyczące trendów wzorniczych, kolorystycznych, materiałowych i technologicznych. Uczestnicy targów EVTEKS mogli zapoznać się z m.in. takimi tematami jak „Innowacyjne podejście do designu produktów tekstylnych”, „Trendy wnętrzarskie 2015/2016”, „Chwała i hołd naturze w tekstyliach domowych 2016”, „Najmodniejsze materiały na rynku, motywy i dużo więcej”, „Tapety i odbicia ścienne: elegancki wyraz stylu życia”, czy „Pantone trend colors w domu i dekoracjach”.
Organizatorem targów jest Istambul Trade Fairs CNR Holding przy wsparciu stowarzyszenia TETSIAD (Turkish Home Textile Industrials and Businesmen Association). Jak podkreślał Ali Sami Aydin, wiceprezes TETSIAD, w tegorocznych targach wzięło udział więcej uczestników z Europy niż w jakiejkolwiek wcześniejszej edycji. – Widać znaczący wzrost zainteresowania europejskich firm. Dlatego jesteśmy w trakcie rozbudowy naszej bazy targowej o kolejne hale, aby rozszerzyć naszą ofertę – stwierdził Ali Sami Aydin.
Turcja jest jednym z trzech największych eksporterów tekstyliów domowych na świecie z 5-procentowym udziałem w rynku. W ubiegłym roku jej eksport wyniósł 3,1 mld dolarów (a wszystkich tekstyliów 8,4 mld).Głównymi produktami eksportowymi z zakresu tekstyliów domowych są ręczniki (wartość eksportu w 2013 roku to 694 mln dolarów), pościel (633 mln dol.), zasłony i firany (374 mln) oraz szlafroki (215 mln).
Kraj ten stał się jednym z głównych centrów wyznaczających trendy i mody w globalnym przemyśle tekstyliów domowych, dzięki temu że posiada bardzo dobrą markę pod względem jakości swoich produktów, rozbudowany park maszynowy z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i infrastrukturę z elastycznym stylem pracy oraz wysoko wykwalifikowanych pracowników, którzy mogą produkować szeroki zakres wyrobów. Dzięki temu dorobił się poważnego sektora z własnym designem, technologią produkcji, inwestycjami w badania i rozwój, mocami produkcyjnymi i rozpoznawalnymi na świecie markami.
Dodaj komentarz