Autor: Rafał Szubstarski
W 2011 roku mieliśmy Prezydencję Unii Europejskiej, w 2012 Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, a rok 2013 miał zweryfikować polski rynek hotelarski. Czy jest on w stanie rosnąć bez wspomagania zewnętrznymi wydarzeniami (nie licząc Konferencji Klimatycznej, która pomogła w jednym miesiącu hotelom w Warszawie), czy też najlepszy okres ma za sobą?
Kliknij na tabele aby je powiększyć
Odpowiedź na to pytanie daje opublikowany właśnie raport GUS Turystyka w 2013 r. Co z niego wynika? Że rynek hotelarski rozkręcił się na dobre. Z hoteli skorzystało 14,3 mln gości, o 1,1 mln więcej niż w roku 2012 (przypomnijmy, roku Euro 2012), w tym 300 tys. więcej gości z zagranicy. Hotele udzieliły ponad 2 mln więcej noclegów. Obłożenie kolejny rok rosło, np. w hotelach 5-gwiazdkowych o blisko 3 proc.
Słaby poczĄtek, dobry koniec
Początek ubiegłego roku wyglądał niewesoło i wydawało się, że spełnią się najgorsze przewidywania, według których polski rynek hotelarski, nie nakręcany przez duże wydarzenia o międzynarodowej skali, zacznie mocno dołować. W styczniu i marcu odnotowano spadki obłożenia w porównaniu do roku 2012, podobnie jak jeszcze w maju.Jednak bardziej wynikało to z generalnej zadyszki polskiej gospodarki, która wówczas przeżywała stagnację, niż z odpływu gości spowodowanego nieatrakcyjnością polskiej oferty hotelowej. To, że jest ona w stanie przyciągnąć nowych klientów, pokazała już końcówka drugiego kwartału, gdy obłożenie pokoi wzrosło aż o 4 proc. w czerwcu. Rosło też kolejny rok [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz