Sektor hotelarski w Polsce, podobnie jak cała gospodarka, w ostatnich latach podlega zaskakującym przemianom. To wypadkowa wielu różnych czynników, z których część działa stymulująco, ale bywa też tak, że niektóre z nich hamują rozwój gospodarki lub wybiórczo uderzają w jej wybrane dziedziny. Wystarczy wspomnieć ostatni kryzys na światowych rynkach finansowych, który polska gospodarka przetrwała w niezłej kondycji, a mimo to przemysł hotelowy boleśnie odczuł jego skutki.
W jaki sposób branża hotelowa może bronić się przed pogarszającymi się warunkami na rynku? Jaką szansę ma indywidualny hotel w konfrontacji z agresywnym otoczeniem rynkowym, kształtowanym przez silniejsze podmioty i instytucje? Czy hotele w Polsce mogą mieć znaczący wpływ na tworzone przepisy, które regulują ich działalność? Czy potrafimy z odpowiednim wyprzedzeniem identyfikować zagrożenia dla naszej branży? Jakie korzyści dla hoteli wynikają z przynależności do Izby? Z tymi m.in. pytaniami zmierzyli się członkowie Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego w styczniu tego roku.
Minęło właśnie pół roku od powierzenia mi funkcji prezesa IGHP, a także od zapowiedzi działań dynamizujących jej funkcjonowanie. Dla przypomnienia, przyjąłem wówczas trzy najważniejsze cele do realizacji w bieżącym roku:
• znaczący wzrost liczby członków IGHP
• przystąpienie Izby do HOTREC – najważniejszej organizacji hotelarskiej w Europie
• nawiązanie ściślejszej współpracy z innymi podmiotami ważnymi dla branży hotelowej w Polsce.
Jestem głęboko przekonany, że tylko silna Izba może skutecznie prowadzić statutową działalność i sprawić, że głos hotelarzy będzie dobrze słyszalny w przestrzeni publicznej. Stąd konieczność, aby w naszych szeregach było jak najwięcej hoteli. Ważny jest gło [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz