10 top trendów SPA

Autor: Anna Kłossowska
SPA w pociągach, na wycieczkowcach i w kasynach, w wydaniu ekologicznym i lansujące medycynę energii - to tylko kilka z trendów, jakie wskazuje w bieżącym sezonie najnowszy raport SPAFinder.   F paFinder, największa na świecie firma medialno-marketin gowo-reklamowa działająca w sektorze SPA, ogłosiła raport na temat najważniejszych trendów na rynku. Wynika z niego, że świat SPA i medycyny, i to nie tylko tej konwencjonalnej, stają się sobie coraz bliższe. "W krótkim okresie zaledwie kilku lat zauważyłam ewolucję SPA od ośrodków skoncentrowanych wyłącznie na rozpieszczaniu klienta do rodzaju alternatywnych "laboratoriów" testujących najnowsze rozwiązania zdrowotne i wellnessowe - od fitness, odżywiania ciała, akupunktury i jogi do kwestii snu oraz płodności" - stwierdza w raporcie Susie Ellis, przewodnicząca SpaFinder. Jednocześnie, przy coraz większym tempie życia, również i ośrodki dotychczas "stacjonarne" zaczynają pojawiać się w środkach transportu, a także wkraczają na teren, który z założenia wydaje się kłócić z ideą SPA, czyli do hoteli z kasynami. Oto dziesięć top trendów według SpaFindera:
1] Medycyna energii Medycyna bioenergetyczna nie jest nowością, istnieje od czasu, gdy ludzie "oswoili" energię, która nas otacza. Już wiele stuleci temu wykorzystywali ją różnego rodzaju uzdrowiciele i czarownicy. Leczenie energetyczne przybierało na przestrzeni wieków rożne formy, ale dopiero w ostatnim stuleciu wiedza i technologia uznały ten potencjał. Zdaniem Alberta Szent-Györgyia de Nagyrápolt, biochemika węgierskiego i laureata Nobla (1937), któremu zawdzięczamy m.in. witaminę C, jądrem tego rodzaju medycyny jest Einsteinowska koncepcja energii zawarta w najbardziej znanym na świecie równaniu: E = mc2. Jednym słowem, zmień energię, a zmienisz masę. Jednak medycyna energetyczna to przede wszystkim czerpanie z terapii Wschodu, które mówią, że dla uzdrowienia ciała potrzebne jest przywrócenie mu utraconej energii. Stosowane przez terapeutów metody to m.in. Reiki (uzdrawianie za pomocą energii życiowej), Qi Gong (zestaw ćwiczeń zdrowotnych starożytnych Chin, w tym znane i u nas Tai Chi), terapie światłem, dźwiękiem oraz magnetyczne, akupunktura. Ta ostatnia stała się modna w USA już w latach 70. XX w., kiedy na skutek wizyt ówczesnego prezydenta Richarda Nixona w Chinach, normalizujących stosunki między oboma państwami, wzrosło zainteresowanie Państwem Środka. Teraz medycyna energii/bioenergoterapia stosowana jest w coraz większej liczbie ośrodków SPA, również nad Wisłą.
2] Kasyno&SPA 67-letni dziś amerykański multimiliarder Steve Wynn nie przypuszczał zapewne, że pomysł umiejscowienia SPA w hotelu-kasynie, na jaki wpadł przed 30 laty stawiając swój pierwszy Golden Nugget Casino Hotel w Las Vegas, przyniesie mu fortunę i rzeszę wdzięcznych naśladowców. Dziś Wynn odcina kupony od tej kombinacji dwóch, wydawałoby się sprzecznych, form relaksu. W coraz większej liczbie 5-gwiazdkowych hoteli, gdzie rządzą ruletka i jednoręcy bandyci, znajdują się jednocześnie gigantyczne centra terapii, które za odpowiednią kwotę oferują zabiegi odprężające w niemal każdy wymarzony sposób. Wspomniane Golden Nugget, po kąpieli w trzypoziomowym basenie, gdzie za szklaną szybą krążą rekiny, proponuje pakiety SPA w cenie 125-350 dolarów. Na jesieni tego roku otwarty zostanie nowy, liczący 68 pięter Fontainebleau Las Vegas Hotel/Condo-hotel/Casino, wy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *