Czysta puszystość dywanu

Autor: Agnieszka Polkowicz
Nadają ciepła, tłumią hałas, chronią podłogę, przyciągają barwnymi kolorami. O ile hotelowy hol może się bez nich obyć (w zależności oczywiście od rodzaju wystroju), już wnętrze pokoju - raczej nie. Cechy dywanów czynią je produktami niezbędnymi w naszym biznesie.

ht_2009_09-29.jpg


Zewnętrzną warstwę dywanu stanowią albo proste, równo przycięte włókna, albo nierówna przędza pętelkowa (boucle). Do produkcji wykorzystywane są surowce syntetyczne, takie jak poliamid, poliakrylonitryl czy polipropylen, albo naturalne, a wśród nich najbardziej popularna wełna, dość rzadko spotykana bawełna (łatwo ulega zabrudzeniu i nie jest wystarczająco trwała, zwykle wykorzystywana w tanich dywanach), czy coraz częściej stosowane włókna z orzecha kokosowego, bardzo trwałe, ale mocno wrażliwe na wilgoć. Poza tym, wykorzystywany jest też sizal, o właściwościach podobnych do właściwości włókien kokosowych, oraz sierść kóz - stosowana rzadko i tylko w połączeniu z czystą wełną, w celu zwiększenia trwałości dywanu.


Codzienne czynności

Odkąd na rynku pojawiły się odkurzacze bazujące na współczesnych rozwiązaniach technologicznych, odkurzanie dywanu nie stanowi już żadnego problemu. Najlepsze rezultaty w usunięciu "luźnego" brudu (np. piasku) uzyskuje się poprzez wykorzystanie obrotowej szczotki. Rozwiązanie to jest mniej efektywne w przypadku dywanów z grubym włosiem, gdzie lepiej sprawdza się jej gładka wersja. Trudności możemy napotkać w momencie pojawienia się na dywanie plam. Są one skutkiem złej pogody (błoto, brudny śnieg przynoszone na butach), ale częściej nieuwagi klientów, którzy pozostawiają na dywanach resztki kawy lub herbaty, gumy do żucia, wosk ze świeczek, atrament czy tusz z pióra. Czasem zdarza się, że pupil, z którym klient pojawił się w hotelu, zrobi coś nieprzewidywalnego na dywan.


W warunkach niskiej wilgotności, szczególnie w porze letniej, dywany mają skłonność do akumulowania ładunku elektrostatycznego. Rozładowanie następuje w momencie jednoczesnego dotknięcia dywanu (stopą) oraz np. klamki czy grzejnika (ręką), odczuwane jako niewielki wstrząs. Nie jest on niebezpieczny, ale może być nieprzyjemny. Żeby temu przeciwdziałać, producenci dywanów zaczęli do nich dodawać np. włókna węglowe.


Usunięcie plam jest bardzo ważne dla estetycznego wyglądu dywanu i zapobiega zniechęceniu klienta do ponownego odwiedzenia hotelu (może się tak stać, gdy już przy wejściu do pokoju natknie się na plamę). Współczesne produkty usuwają praktycznie każdy rodzaj plam. Najczęściej popełnianym błędem jest niedostosowanie środka do rodzaju tkaniny oraz plamy. Innego preparatu użyjemy bowiem do usunięcia plamy z kawy z dywa [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *