Autor: Sylwia Bortniak
Autorka jest dyrektorem programu
Concierge Polska
Praca w hotelu opiera się na zespole. Z jednej strony - organizacja hotelowa jako całość powinna stanowić spójny, uzupełniający się zespół, z drugiej - każda z komórek tej organizacji działa w oparciu o reguły pracy zespołowej. Jak dobrać ludzi, aby stworzyli funkcjonujący prawidłowo, ukierunkowany na sprawne osiąganie wyznaczonych celów zespół.
Przedsiębiorstwo, które musi się sprawnie przystosować do zmieniającego się otoczenia, powinno położyć duży nacisk na dobrze zorganizowaną pracę zespołową. Dzięki niej zgromadzi swe zasoby i będzie w stanie szybko rozpoznać pojawiające się nowe możliwości i zagrożenia - stwierdza Michael Armstrong w książce "Zarządzanie zespołami ludzkimi. Strategia i działanie". Czy możliwe jest zaprojektowanie zespołu, który pracuje efektywnie i dodatkowo w dobrej atmosferze? Z odpowiedzią na to pytanie przychodzi teoria dr. Mereditha Belbina, który przez wiele lat prowadził badania dotyczące procesów i dynamiki zespołów oraz praw, które nimi rządzą, i przedstawił je w wydanej ostatnio publikacji "Zespoły zarządzania. Sekrety ich sukcesów i porażek".
Według teorii dr. Belbina (Team Role Theory) istnieją pewne typy zachowań, które gwarantują sukces współpracy zespołowej. Na podstawie badań różnych grup menedżerskich na całym świecie zaobserwowano, że jedne zespoły bardzo dobrze radziły sobie z zadaniami, a innym szło znacznie gorzej. Okazało się, że nie tylko wykształcenie i umiejętności, ale także typ osobowości ma wpływ na efektywność współpracy zespołowej. W budowaniu efektywnych zespołów nie wystarczy dobre wykształcenie kandydatów, ich wiedza, umiejętności czy doświadczenie. Należy zwrócić szczególną uwagę na profil osobowościowy oraz preferowane role do zadań, które mają wykonywać.
Jak dopasować kandydatów do ról w zespole?
Po prawie 10 latach badań na temat ról w zespole dr Belbin określił dziewięć zasadniczych ról, które [...]
Concierge Polska
Praca w hotelu opiera się na zespole. Z jednej strony - organizacja hotelowa jako całość powinna stanowić spójny, uzupełniający się zespół, z drugiej - każda z komórek tej organizacji działa w oparciu o reguły pracy zespołowej. Jak dobrać ludzi, aby stworzyli funkcjonujący prawidłowo, ukierunkowany na sprawne osiąganie wyznaczonych celów zespół.
Przedsiębiorstwo, które musi się sprawnie przystosować do zmieniającego się otoczenia, powinno położyć duży nacisk na dobrze zorganizowaną pracę zespołową. Dzięki niej zgromadzi swe zasoby i będzie w stanie szybko rozpoznać pojawiające się nowe możliwości i zagrożenia - stwierdza Michael Armstrong w książce "Zarządzanie zespołami ludzkimi. Strategia i działanie". Czy możliwe jest zaprojektowanie zespołu, który pracuje efektywnie i dodatkowo w dobrej atmosferze? Z odpowiedzią na to pytanie przychodzi teoria dr. Mereditha Belbina, który przez wiele lat prowadził badania dotyczące procesów i dynamiki zespołów oraz praw, które nimi rządzą, i przedstawił je w wydanej ostatnio publikacji "Zespoły zarządzania. Sekrety ich sukcesów i porażek".
Według teorii dr. Belbina (Team Role Theory) istnieją pewne typy zachowań, które gwarantują sukces współpracy zespołowej. Na podstawie badań różnych grup menedżerskich na całym świecie zaobserwowano, że jedne zespoły bardzo dobrze radziły sobie z zadaniami, a innym szło znacznie gorzej. Okazało się, że nie tylko wykształcenie i umiejętności, ale także typ osobowości ma wpływ na efektywność współpracy zespołowej. W budowaniu efektywnych zespołów nie wystarczy dobre wykształcenie kandydatów, ich wiedza, umiejętności czy doświadczenie. Należy zwrócić szczególną uwagę na profil osobowościowy oraz preferowane role do zadań, które mają wykonywać.
Jak dopasować kandydatów do ról w zespole?
Po prawie 10 latach badań na temat ról w zespole dr Belbin określił dziewięć zasadniczych ról, które [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz